Indie-uitgever Ratalaika Games is samen met ontwikkelaar Next Game Level aan het aftellen naar zijn inspirerende Shoot-em-up Remote Life, die op 27 mei 2022 wordt uitgebracht. Release op alle consoleplatforms, PlayStation 4, PlayStation 5, Microsoft Xbox One, Xbox Series X/S en Nintendo Switch, geprijsd op een musthave van € 17,99.
Hoge cijfers
Met een waanzinnig aantal onderscheidende kenmerken, een strak levelontwerp, 3D-gerenderde graphics, waanzinnig schepselontwerp, coole muziek en SFX, met de belangrijkste focus op uitdagende gameplay, afwisseling en speelbaarheid, is Remote Life echt een schot in de roos in een retro-visioen game-fit voor de jaren 2020.
Eén man – één visie
Remote Life is samengesteld door een eenmansproductieteam, met opmerkelijke vaardigheden. Geïnspireerd door het zien en spelen van games van de afgelopen decennia die hebben geholpen bij het formuleren en creëren van zijn concept, ontwerp, gameplay-elementen en mechanica. Van Commodore 64, SNES, Sega Genesis en Amiga 500 tot huidige consoles, hij heeft de essentie van die games en hun speelbaarheid en gamegevoel vastgelegd om zijn eigen unieke game te creëren – Remote Life…
…en zo gaat het verhaal
Een enorme en dreigende Alien Hive nadert onze planeet. De enige manier om het te verslaan is door naar binnen te gaan en het vanuit het midden te vernietigen. Jij bent John Leone, een ambitieuze piloot, klaar om al zijn munitie in de kaken van horror af te vuren! Neem je ruimte Jet en red onze planeet. Ontdek de reden waarom de aliens aanvallen en beleef een mysterieus verhaal achter deze aanval.
Krankzinnig en verrukkelijk
Waanzinnig enge graphics, met een verwijzing naar sci-fi-films uit de jaren 80 en 90, die zich afspelen in een geloofwaardige buitenaardse wereld, zal het leven op afstand de speler in de sfeer van het spel zuigen en opwinding creëren met achtergrondmuziek en geluidseffecten die een mooi balans met de dreigende chaos die zich ontvouwt.
Een bericht aan gamers
Ontwikkelaar Mario Malagrino geeft een aangrijpende boodschap: “Voor Remote Life heb ik geprobeerd me niet te laten inspireren door een specifiek spel. Dat zorgt voor zijn uniciteit in dit genre. Ik denk niet dat het maken van klonen van andere games een grote uitdaging is. Hierdoor kreeg ik een vrije mindset, en dat zie je vooral in het wapensysteem dat vrij uniek is voor shmups. Een ander ding dat je meestal niet ziet, is het automatisch opslaan van niveauvoortgang. Hierdoor speel je de game in een langere tijdlijn af en ben je niet genoodzaakt om de hele dag ‘rustig’ te spelen. Er zijn zo veel andere functies in de aanbieding”.