Home Gaming Een nieuw tijdperk van overheersing door Thargoid breekt aan met Aftermath, de volgende fase van het Elite Dangerous-verhaal

Een nieuw tijdperk van overheersing door Thargoid breekt aan met Aftermath, de volgende fase van het Elite Dangerous-verhaal

by Jos Vis

Frontier Developments sloot vandaag de Azimuth Saga-verhaallijn van Elite Dangerous af en onthulde Aftermath, de volgende fase van het verhaal dat zal leiden tot inhoudsupdates voor de rest van het jaar en daarna. In de finale van de Azimuth Saga zag de controversiële figuur Salvation een poging om de Thargoid-dreiging te stoppen met de Proteus Wave, een krachtig Anti-Xeno-wapen. Uiteindelijk eindigde het activeringsproces in een catastrofale mislukking en de gevolgen van de gebeurtenis zijn nu begonnen. Redding zelf is ondertussen nergens te bekennen.

Het begin van Aftermath valt samen met de release van Update 13 voor Elite Dangerous: Odyssey, en vormt het toneel voor de toekomst van de relatie van de mensheid met de Thargoïden. Wanneer commandanten naar de Anti-Xeno Conflict Zones gaan in het systeem HIP 22460, waar Salvation’s Proteus Wave werd geactiveerd, zullen ze zelf getuige zijn van de gevolgen: de Megaships Bright Sentinel en Heart of Taurus zijn vernietigd. Wrakken van talloze kapitaalschepen en constante Thargoid-aanvallen wachten nu op commandanten die dapper genoeg zijn om in de strijd te springen. Commandanten met Guardian-technologie op hun schepen zullen ook in gevaar komen in HIP 22460, waarbij modules snel vervallen of zelfs worden vernietigd.

Na de conclusie van de Azimuth Saga verandert de manier waarop spelers zich bezighouden met evenementen in Elite Dangerous. Momenteel bestaan ​​het Elite Dangerous-basisspel en Odyssey op verschillende codebases – respectievelijk 3.8 en 4.0. In de toekomst, om ervoor te zorgen dat de verhaallijn in omvang en kwaliteit kan blijven uitbreiden, zullen nieuwe evenementen en gameplay-elementen alleen worden uitgebracht op de 4.0-codebasis.

pc-spelers

Iedereen die een exemplaar van Elite Dangerous op pc bezit, kan profiteren van de voordelen van de 4.0-codebasis, die geüpdatete graphics en alle verbeteringen van post-Odyssey-updates op het gebied van prestaties, UI/UX en andere functies zal bevatten. Spelers hoeven geen exemplaar van Elite Dangerous: Odyssey te bezitten om toegang te krijgen tot 4.0 – details over hoe 4.0 beschikbaar zal worden gemaakt voor alle Elite Dangerous-spelers op pc zullen op een later tijdstip worden onthuld. Spelers die onder andere de inhoud van Odyssey te voet willen ervaren, hebben de mogelijkheid om deze apart aan te schaffen.

console spelers

Het doel van Frontier is om de volgende ambitieuze fase van de verhaallijn van Elite Dangerous open te stellen voor zoveel mogelijk spelers – inclusief de aanstaande optie voor PlayStation- en Xbox-consolespelers om te profiteren van een tijdelijk overdrachtsproces voor consoleprofielen, zodat ze kunnen beginnen te genieten van de voordelen van de 4.0-codebasis door over te stappen naar pc.

De optie om te blijven genieten van alle bestaande Elite Dangerous-content in 3.8, in plaats van over te stappen naar 4.0, blijft beschikbaar voor spelers op zowel pc als console.

De volgende grote verhaalfase van Elite Dangerous is nu begonnen, en er komt nog veel meer aan – de volgende installatie, Update 14, zal een enorm moment voor de game vertegenwoordigen terwijl de Aftermath-verhaallijn in een hogere versnelling komt.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x