De eerste voorspellingen claimen dat de verkopen van Titanfall 2 aanzienlijk lager liggen, de oorzaak is niet moeilijk aangezien de game tussen Call of Duty en Battlefield 1 uitkwam. Maar EA en Respawn hebben meer de focus op de lange termijn.

“We remind people we’re building a franchise with Titanfall, so it’s not about the first day of sales or the first week of sales, it’s about the long run,” aldus EA CFO Blake Jorgensen. “We’ll do a lot of things with Titanfall to continue to build engagement.”

Een van deze iniatieven is het releasen van Gratis DLC voor Titanfall 2. EA en Respawn namen afscheid van een season pass en zorgen ervoor dat alle maps en modus gratis naar je toekomt.

EA heeft geen verkoopcijfers naar buiten gebracht in de eerste week van release. Neem daarbij dat de game bij sommige retailers al voor de helft van de prijs te zien is in het buitenland kan zorgen voor wat olie op het vuur. Dit kan ook onderdeel zijn van de strategie richting black friday.

EA en Respawn houden vol dat hun release datum al vast stond en ze dus moesten werken om Battlefield 1 heen, dit ook om spelers zo veel mogelijk keuze te geven en ze weg te houden van Call of Duty.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x