Home Gaming Dredge Review

Dredge Review

Toen ik de beelden van Dredge zag wist ik niet wat ik moest gaan verwachten. Het verhaal draait om het naamloze hoofdpersonage die aanspoelt met geheugenverlies in het kleine dorpje Great Marrow. De burgemeester van het dorpje maakt gebruik van de situatie van het hoofdpersonage en zet hem in actie om arbeid te gaan doen om je schulden weg te gaan werken. Je krijgt een boot en je opdracht is om te gaan vissen en hiermee geld te gaan verdienen.

Overdag is het de mooiste tijd om te vissen omdat je dan kan zien wat er voor vissen er rondzwemmen. Tijdens de nacht huist er een mysterieuze dichte mist die je zicht en zintuigen tegen gaan. Als je dus te lang op de boot ziet en s’nachts rond gaat varen ga je dingen zien die je niet wil zien. Het is dus het handigst om op tijd weer terug te zijn in de stad maar soms word dit lastiger aangezien je een flink eind uit moet varen.

Het duurt niet lang voordat je aangesproken word door een karakter genaamd The Collector. Deze mysterieuze man wil graag een deal met je sluiten om zoveel mogelijk artefacten uit de zee te gaan halen. Vanaf dat moment ga je op zoek naar vissen, schatten en het allerbelangrijkste je wil meer over je verleden weten.

Dredge is ook wel een relaxte game te noemen. Je gaat in het begin lekker rustig rond varen en proberen rustig aan vissen te vangen. Dit vissen is niet heel lastig. Zodra je de goede hengel hebt voor een bepaald soort vis kun je deze dus vangen door middel van het binnen halen en het drukken op het juiste moment op de goede knop. Heb je deze vis gevangen dan kun je hem in je inventory kwijt. De inventory staat niet makkelijk ingedeeld dus het is de bedoeling om je vissen door een soort Tetris idee te plaatsen. Hoe slimmer je de vissen plaatst hoe meer je er mee kan nemen naar het dorp.

Het is handig om je tijd goed in te delen wanneer je op pad gaat. Als je het slim aanpakt kun je op tijd zoeken naar schatten en ook nog een paar vissen meenemen naar het dorp. Wanneer het 18 uur s’avonds is word het tijd dat je terug gaat want dan valt de schemer en komt er een oog in je beeld te staan. Dit oog staat voor paniek en hoe verder je in de game komt hoe meer dit in je nadeel gaat werken. Dit kan zorgen dat je schip kapot gaat of nog veel erger.

Je kan in de haven ook je schip repareren en waar nodig ook verbeteren. Ook is er de aanwezigheid van een research tree en upgrade tree. Je kunt dus nieuwe onderdelen zoals motoren of hengels kopen. Je kan ook meer leven en meer ruimte in de kajuit verdienen. Dit zorgt ervoor dat je hard moet werken om deze upgrades te verdienen om verder te komen in de omgevingen.

De game brengt je ook een soort van H.P. Lovecraft soort stijl met zich mee. De game is niet bloederig of zoekt het extreme ook niet op maar weet wel je soms te beangstigen. De game probeert je te beangstigen door in je hoofd te gaan zitten en dat lukt de game er goed. De zeeën zijn de juiste plek om iemand te beangstigen want er kan natuurlijk van alles gebeuren op de zee.

De game duurt zo ongeveer 8 uur en als je hem uitgespeeld hebt ben je een leuke ervaring rijker want de game is zowel relaxt als op sommige momenten erg spannend. De missies die de game bied zorgen ervoor dat je genoeg te doen houd. Helaas is de game na het doen van de missies wel op en het tempo van de game zakt helemaal in. Het is wel een game die vraagt om meer in mijn ogen. Het zou leuk zijn als er meer te zien zou zijn en meer te doen. De game schreeuwt om een vervolg. Dit is natuurlijk een goed teken.

Dredge is een heerlijke game die de afwisseling tussen relaxte gameplay en toch een beetje horror opzoekt. De game is helaas wel wat aan de korte kant maar zet wel een leuk genre neer namelijk Horror-fishing. Black Salt Games de ontwikkelaar van de game heeft met hun eerste titel een game neergezet die smaakt naar meer.