Blindflug Studios en Dschoint Ventschr kondigen aan dat ze samenwerken voor het nieuwste filmproject van de Zwitserse filmmaker Samir getiteld THE MIRACULOUS TRANSFORMATION OF THE WORKING CLASS INTO FOREIGNERS.
Voor zijn nieuwe documentairefilm gebruikt Samir geanimeerde sequenties die zijn herinneringen weergeven aan zijn jeugd in het arbeidersmilieu in Zwitserland. Maar in plaats van de traditionele animatieroute te volgen, worden deze sequenties geproduceerd in Unreal Engine. Bekijk hier de trailer.
Met deze technologie worden de scènes niet frame voor frame geanimeerd, zoals bij normale animatie het geval zou zijn. In plaats daarvan kan de filmmaker de camera vrij gebruiken in een “virtuele set”. De scènes worden voorbereid in de game-engine met alle benodigde 3D-modellen, achtergronden en effecten, en de animatie voor de menselijke personages wordt gerealiseerd dankzij motion capture.
Wanneer alle middelen en geanimeerde personages zijn voorbereid voor de virtuele set in de game-engine, kan de filmmaker de lichtbron, camerapositie en kadrering in realtime naar wens kiezen. Dit hele proces is sneller, flexibeler en goedkoper dan traditionele 2D- of 3D-animatie. Het doel is om een moderne audiovisuele ervaring te creëren en gebruik te maken van de nieuwe ontwerpmogelijkheden van gametechnologie, die een mix van fotorealistische en fantastische voorstellingen mogelijk maken.
“Met de succesvolle docu-animatiefilm CHRIS THE SWISS heb ik als producent ruime ervaring opgedaan in de mogelijkheden om animatie te verwerken in documentair filmwerk. Ik heb het altijd leuk gevonden dat geanimeerde sequenties in documentairefilms ook zorgen voor een ‘bevrijding’ van de klassieke documentaire vertelling’, legt Samir, de regisseur van de film, uit. “Op basis van deze ervaringen wil ik me verdiepen in deze nieuwe mogelijkheden van documentaire animatie in mijn documentair essayproject THE MIRACULOUS TRANSFORMATION OF THE ARBEIDSKLASSE IN BUITENLANDERS. Vooral de nieuwe technologische mogelijkheden die in de game-industrie zijn gecreëerd, trekken me al geruime tijd aan. Het was een meevaller dat de professionele spelspecialisten van Blindflug Studios in Zürich bereid waren mee te werken. Ik ben blij dat we allebei een nieuw terrein betreden en een brug slaan met dit werk in de twee voorheen gescheiden gebieden van ‘audiovisie’.’
“Ik ben altijd erg geïnteresseerd geweest in het produceren van films en games vanuit één mal en het samenvoegen van de twee media. Met dit project zijn we een stap dichter bij dit geweldige doel”, voegt Moritz Zumbühl, president van Blindflug Studios toe.
663
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste