Op 21 september krijgen Cyberpunk 2077 en Chaos Vantage DLSS 3.5-ondersteuning.
NVIDIA DLSS 3.5 maakt je games nog mooier, meeslepender en realistischer met de introductie van Ray Reconstruction, een nieuwe AI-gestuurde techniek die de kwaliteit van ray tracing verder verbetert. In apps zijn ray traced previews en viewports verder sterk verbeterd, zodat makers het eindresultaat beter kunnen visualiseren voordat ze tijdrovende renders moeten uitvoeren.
DLSS 3.5 is beschikbaar voor alle GeForce RTX- en NVIDIA RTX-gebruikers; ga voor de volledige uitleg over deze nieuwe technologie naar ons NVIDIA DLSS 3.5 aankondigingsartikel.
In ander DLSS-nieuws lanceren Lies of P, Party Animals, Warhaven en Witchfire deze week allemaal met DLSS-ondersteuning op de dag van release en kunnen gamers een open bèta bekijken voor The First Descendant, een aankomende DLSS 3-ondersteunde game. In elk spel krijgen GeForce RTX-gebruikers de ultieme ervaring – lees verder voor alle details.
NVIDIA DLSS 3.5 lanceert 21 september
NVIDIA verbetert de renderingtechnologie opnieuw met de introductie van NVIDIA DLSS 3.5, met Ray Reconstruction, een nieuw AI-model dat ray traced beelden verbetert voor intensieve ray traced games en apps.
Ray Reconstruction vervangt handmatig ingestelde denoisers, die gesamplede stralen in een scène oplossen. Een door NVIDIA supercomputers getraind AI-netwerk dat genereert pixels van hogere kwaliteit tussen gesamplede stralen.
Getraind met 5x meer gegevens dan DLSS 3, herkent DLSS 3.5 verschillende ray traced effecten om slimmere beslissingen te nemen over het gebruik van temporele en ruimtelijke gegevens. Zo wordt hoogfrequente informatie behouden voor upscaling van superieure kwaliteit.
Op 26 september lanceert Cyberpunk 2077: Phantom Liberty met volledige ray tracing en DLSS 3.5 met Ray Reconstruction. Phantom Liberty is een nieuw spionage-thrilleravontuur voor Cyberpunk 2077.
“Dankzij de slimme technologie van DLSS 3.5, gevoed door AI renderkracht, kun je Cyberpunk 2077: Phantom Liberty’s nieuwste locatie Dogtown op zijn best ervaren – met scherpere beelden, nauwkeurigere belichting en de hoogst mogelijke framerates.” – Jakub Knapik, VP of Art, Global Art Director, CD PROJEKT RED
Voor nog meer informatie over de lancering van DLSS 3.5 en Ray Reconstruction in Cyberpunk 2077 en Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, ga dan naar ons artikel over de lancering van Cyberpunk 2077 DLSS 3.5 en bekijk de nieuwe Cyberpunk 2077: Phantom Liberty RTX-technologie trailer.
DLSS 3.5 voor ontwerpers: Chaos Vantage-upgrades op 21 september, NVIDIA Omniverse in oktober
Creatieve platforms en toepassingen hebben een grote variëteit aan inhoud die moeilijk is voor traditionele denoisers omdat ze handmatige afstemming per scène vereisen. Het resultaat is een suboptimale beeldkwaliteit bij het previewen van inhoud. Met DLSS 3.5 is het AI-neurale netwerk in staat om een grote verscheidenheid aan scènes te herkennen en beelden van hoge kwaliteit te produceren tijdens previews en voordat er veel tijd wordt besteed aan een uiteindelijke render.
Chaos Vantage is een populaire 3D-visualisatietool waarmee makers grote scènes kunnen verkennen in een volledig ray traced omgeving. Vantage, dat al wordt versneld op RTX GPU’s met NVIDIA’s OptiX denoiser en NVIDIA Super Resolution, voegt op 21 september ondersteuning toe voor Ray Reconstruction om de beeldkwaliteit nog verder te verbeteren – wat een enorme boost geeft aan makers die door complexe scènes navigeren.
NVIDIA Omniverse USD Composer, een volledig aanpasbare app voor het bouwen van OpenUSD-werelden waarmee gebruikers grootschalige scènes kunnen samenstellen, belichten, simuleren en renderen, wordt in oktober gelanceerd met DLSS 3.5-updates.