Home Gaming Digimon World: Next Order Review

Digimon World: Next Order Review

Even terug denkend aan de series van vroeger, ja Digimon was toch wel erg nice. Nu heb ik vroeger weleens een game gespeeld, deze kon me dan ook wel bekoren dus de toon was gezet, Digimon World moest ik hebben en dan ook kapot spelen. De verwachting lag in ieder geval hoog.

We beginnen alvast met een waarschuwing de game is wat pittig. Ik koos zoals bij elke game de normale moeilijkheidsgraad, er werd je wel aangeraden om makkelijk te starten mits je bekend was met de Digimon Games. Je realiseert je dit pas een paar uur verder in de game als al je Digimon zwak en zielig zijn, jups je schatte de game te hoog in. Beschik je dus niet over ervaring in Digimon games kies dan gewoon voor ‘Éasy’.

De game is in mijn ogen ook niet weg gelegd voor iedereen, enkel de echte fans zullen echt lol beleven aan de game, alle populaire monsters zijn aanwezig, ook het evolueren van je Digimon geeft genoeg voldoening, van zielige baby tot Mega Digimon. Ook het verrijken van je dorp met NPC versies van klassieke Digimon geeft een voldaan gevoel, hier houdt het dan ook wel op met de positieve punten.

We gaan beginnen met waar het om draait in deze game, vechten, je Digimon zullen de gevechten uit zichzelf voeren, aan jou de taak om deze aan te moedigen. Het aanmoedigen geeft je de benodigdheden om te zorgen dat ze weer kunnen aanvallen met de reguliere aanvallen, de speciale aanvallen of het samenvoegen van je Digimon. Dit betekent eigenlijk gewoon heel simpel dat je het meeste van de tijd naar het scherm zit te kijken terwijl de beesten op het scherm het werk doen, dit is dan ook erg saai en slaat compleet de plank mis

Dit wordt niet echt geholpen met het reizen tussen ontmoetingen, dit gaat namelijk zo traag dat je bijna achteruit loopt. Het bewegen van je karakter voelt zo traag aan dat het lijkt alsof het met opzet zo is neergezet. Gelukkig is er dan een fast-travel systeem, enkel werkt deze ook zo slecht dat je enkel kan reizen naar specifieke punten, van waar je nog een pokke eind kan lopen.

Dus we hebben een vecht systeem wat geen vecht systeem is, een reistijd van heb ik jouw daar en dan mis je natuurlijk nog een doel, goed er zijn missies. Deze missies zijn als volgt, praat met Digimon A, deze zal je zeggen dat je met B moet praten, je reist naar B en vecht hiertegen, daarna reis je terug naar A en daar vecht je ook tegen. Dit gaat je zoals je kan verwachten, heel heel snel vervelen. De variatie in missies is niet echt van dien aard die we tegenwoordig gewend zijn. Ik kan hier gewoon geen positief woord over maken, het is zonde.

Zelfs het trainen van je Digimon om ze gereed te maken voor een gevecht is ondoordacht, in plaats van het vergaren van ervaringspunten krijg je bonussen, deze gaan direct naar je stats toe. De game is zelfs zo ingericht dat het eigenlijk niet de bedoeling is om dit via gevechten te doen, neee, je wordt richting de Training Hall gedirigeerd in de stad om daar een stat te kiezen die je wil verbeteren. Het is de bedoeling om dit te herhalen, herhalen en nog eens herhalen. Het is zwaar irritant, saai, en gewoon niet leuk meer om te doen.

Ik ga het hierbij houden, ik heb de game een paar hoofdstukken geprobeerd, het is voornamelijk missies en verzoeken om bondgenoten te verzamelen voor de stad. De game kan mij helaas niet bekoren, een goede serie maar een zeer teleurstellende game.