Home Gaming Diablo IV en andere games krijgen grafische superboost dankzij NVIDIA-technologie

Diablo IV en andere games krijgen grafische superboost dankzij NVIDIA-technologie

by Sven

Deze week staat bol van de RTX gaming updates, met als kers op de taart de nieuwste update voor Diablo IV die ray traced effecten toevoegt aan de toch al adembenemende wereld van Sanctuary. Maar dat is niet alles: Outpost: Infinity Siege wordt gelanceerd met ondersteuning voor DLSS 3, en gamers kunnen ook genieten van Alone In The Dark en Lightyear Frontier met verbeterde DLSS 2 en DLAA graphics. Deze ontwikkelingen volgen op de voet van de release van Horizon Forbidden West™ Complete Edition, die al op dag één uitpakte met NVIDIA DLSS 3, NVIDIA DLAA, en NVIDIA Reflex ondersteuning.

Wat brengt deze update?

  • Outpost: Infinity Siege zet de toon met DLSS 3 Frame Generation, DLSS Super Resolution en Reflex. Bij maximale instellingen op 4K resolutie, kunnen spelers genieten van een prestatieverhoging tot wel 3,3 keer, waardoor bezitters van een GeForce RTX 4090 grafische kaart maar liefst 160 FPS kunnen bereiken. Dit zorgt voor een ultieme spelervaring op de hoogste resolutie.
  • Diablo IV ontvangt een game-veranderende update die ray-traced reflecties en schaduwen toevoegt aan Sanctuary, bovenop de reeds aanwezige acceleratie door DLSS 3 Frame Generation en Reflex. Bezitters van een GeForce RTX 40 Series GPU kunnen een prestatieverhoging tot 3x verwachten met DLSS 3.
  • Horizon Forbidden West™ Complete Edition is nu verkrijgbaar met een scala aan NVIDIA-technologieën, waardoor spelers hun framerates kunnen verdubbelen bij 4K met maximale instellingen.
  • Alone in the Dark en Lightyear Frontier zijn nu beschikbaar met DLSS 2 Super Resolution en DLAA, wat een nog indrukwekkendere grafische ervaring biedt.

Met meer dan 500 games en applicaties die nu zijn uitgerust met RTX-technologieën, blijft NVIDIA de grenzen verleggen van wat mogelijk is in pc-gaming.

Een diepere duik in de wereld van Sanctuary

Michael Bukowski, technisch directeur van Diablo IV, deelt zijn enthousiasme over de nieuwste update: “De lancering van Diablo IV was nog maar het begin. We zijn voortdurend bezig met iteraties op basis van spelerfeedback en zoeken naar manieren om de visuele en duistere sfeer van de game te verbeteren. De toevoeging van ray traced effecten is onze volgende stap om de brute wereld van Sanctuary meeslepender te maken dan ooit tevoren.”

Kevin Todisco, hoofdsoftware-engineer van Diablo IV, benadrukt ook de cruciale rol van NVIDIA in deze ontwikkeling: “Het was fantastisch om samen te werken met NVIDIA om ray tracing naar Diablo IV te brengen. Hun ervaring met ray tracing-technologieën was essentieel om onze implementatie naar productiekwaliteit te tillen.”

Wat betekent dit voor jou als gamer?

Deze updates beloven een nog meeslependere en visueel verbluffende spelervaring. Of je nu door de met sneeuw bedekte wildernis van Sanctuary trekt, de uitdagingen in Outpost: Infinity Siege aangaat, of jezelf verliest in de verhalen van Alone in the Dark en Lightyear Frontier, de verbeterde grafische prestaties tillen je game-ervaring naar een hoger niveau.

Ben jij klaar om de wereld van Sanctuary en daarbuiten opnieuw te ontdekken met deze grafische upgrades? Welke game ga jij als eerste spelen met de nieuwe NVIDIA-technologieën? Deel je plannen en verwachtingen met ons!

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x