Keerthan Sathya, een ervaren technisch kunstenaar gespecialiseerd in 3D, stapte deze week In de NVIDIA Studio om zijn ongelooflijk gedetailleerde, adembenemend mooie animatie Tiny Mammoth te laten zien. Sathya bracht zijn werk tot leven met behulp van NVIDIA Omniverse en het Universal Scene Description (OpenUSD) framework dat dient als brug tussen een verzameling 3D-apps, waaronder Adobe Substance 3D Modeler, Painter en Autodesk 3ds Max.
Sathya’s nieuwsgierigheid naar het uitsterven van dieren inspireerde hem tot het maken van een omgevingsontwerp om een uniek 3D-verhaal te vertellen. Om zijn modellen naadloos in 3D te modelleren, gebruikte hij Adobe Substance 3D Modeler en vertrouwde hij op dezeĀ NVIDIA Studio HP ZBook laptopmet NVIDIA RTX 5000 graphics, met GPU-versnelde filters, om het maken van materiaal te versnellen.
De artiest importeerde Tiny Mammoth in NVIDIA Omniverse via de USD Composer-app voor staging, voorbereiding van de omgeving, belichting en rendering – en daar begon het echte plezier! Toen Sathya bezig was met het voltooien van zijn “kleine” Mammoth, exporteerde hij de scĆØne naar Adobe After Effects voor nabewerking en aanvullende VFX, waarbij hij meer dan 30+ GPU-versnelde functies en effecten gebruikte om nog meer verbazingwekkende details toe te voegen.
Daarnaast hebben we Omniverse-nieuws: De 3D-softwareoplossing Marvelous Designer, die wordt gebruikt voor het maken, bewerken en hergebruiken van 3D-kleding, heeft zojuist de Marvelous Designer NVIDIA Omniverse Connector gelanceerd.
Gebruikers kunnen nu USD-bestanden rechtstreeks importeren van deĀ Omniverse Nucleus-server en versies samenvoegen en bijwerken in hetzelfdeĀ OpenUSD-bestandsformaat voor gebruik in verschillende 3D-apps. BekijkĀ deze tutorialĀ voor meer informatie over Marvelous Designer Omniverse Connector en kom langs bij hun aankomendeĀ community livestreamĀ op 14 juni!