Jacob Norris, een 3D-kunstenaar die ook de president, oprichter en creatief directeur is van Sierra Division Studios, stapt deze week in de NVIDIA Studio om de fotorealistische scènes van zijn studio uit te lichten die hij op afstand heeft gebouwd in samenwerking met 3D- apps en NVIDIA Omniverse.
Norris en zijn team gebruikten Omniverse’s Universal Scene Description (OpenUSD) om een enorme bibliotheek van al hun activa te bouwen, waardoor alles eenvoudig toegankelijk was en ze in real-time bewerkingen konden uitvoeren op hun epische creaties. De studio verzamelt zelfs de Heist Essentials and Tools Collection-set van rekwisieten om te delen met game-ontwikkelaars, content creators en virtuele productieteams.
De video’s van de studio, The Oil Rig en The Explorer’s Room – een samenwerking met 3D-kunstenaar Mostafa Sohbi – werden aangedreven en versneld door NVIDIA RTX GPU’s, waardoor ze zich konden concentreren op het opbouwen van verhalen en het creatieve proces van hun workflows. De Lenovo Thinkpad P73 NVIDIA Studio laptop van Norris met NVIDIA RTX A5000 GPU voedde Blender Cycles RTX-versnelde AI OptiX ray tracing in de viewport, wat naadloze bewegingen mogelijk maakte tijdens het modelleren in 3D.
De uiteindelijke renders werden in een mum van tijd geëxporteerd naar Adobe Photoshop met de RTX 4090 GPU van Norris. Meer dan 30 GPU-versnelde functies gaven Norris veel opties om te spelen met kleuren en contrast terwijl hij snel en soepel de uiteindelijke beeldaanpassingen uitvoerde.
Omniverse is ook een krachtig hulpmiddel voor het maken van SimReady-assets – 3D-objecten met nauwkeurige fysieke eigenschappen en synthetische gegevens die helpen bij het oplossen van echte problemen in simulatie, ook voor AI-aangedreven 3D-kunstenaars. Lees meer over het gebruik van AI in creatieve workflows op de creatieve side hustle-pagina van NVIDIA Studio.