Bigben en de ontwikkelstudio Appeal bieden je de kans om meer te ontdekken over de totstandkoming van Outcast – Second Contact door een serie ontmoetingen en interviews met de ontwikkelaars van deze game.
Bekijk hier de eerste aflevering van de Developers’ Diary:
In deze eerste video praten Yves Grolet (Game Director en mede-oprichter van Appeal) en Franck Sauer (Artistic Director en mede-oprichter van Appeal) over alles wat hun inspireerde bij het scheppen van de wereld van Adelpha. Als makers van de originele game, halen ze herinneringen op aan hun ontwikkeling van een levende en systematisch ingedeelde wereld, waarin elk personage een eigen persoonlijkheid heeft.
Over Outcast – Second Contact
Outcast – Second Contact is de complete remake van de cultgame Outcast voor de PlayStation®4, Xbox One en PC. Het origineel was een ware pionier in het action-adventure genre en plaatste spelers voor het eerst in de videogamegeschiedenis in een open 3D-wereld. De game won destijds meer dan 100 awards, waaronder adventure game van het jaar.
Het verhaal van Outcast – Second Contact
Jij bent Cutter Slade, een elitesoldaat met een sterk karakter die naar een verre planeet wordt gestuurd om de aarde te redden. Trek door een geweldige wereld waarin wetenschap en magie met elkaar versmelten, verken exotische steden, strijd tegen formidabele vijanden en ontrafel de geheimen van een geavanceerde beschaving. In een levende wereld met een eigen ecosysteem moet je de juiste keuzes maken, terwijl het lot van twee universums op je schouders rust.
Outcast – Second Contact verschijnt dit najaar voor de PlayStation®4, Xbox One en PC.