Home GamingPC Destiny 2: The Witch Queen review

Destiny 2: The Witch Queen review

Sinds het vertrek bij Activision heft Bungie zich voornamelijk gericht op het herontwerpen van Destiny 2, daarmee zorgen ze dat het verhaal zo werd als zij voor ogen hadden, in plaats van een game met alleen maar DLC voor de verkoop. De Witch Queen is wel weer de nieuwste betaalde DLC maar deze komt wel even binnen. Een goeie tegenstander maakt zijn opwachting, Savathûn, zus van Oryx, en beschikt over de Light. Daarmee krijgt het verhaal toch allemaal vragen, hoe kan ze het Light hebben, waarom heeft ze het? Het verhaal krijgt Hiermee een diepere werking en je gaat er ineens anders naar kijken.

Mocht je Destiny niet gevolgd hebben of juist denken ‘ow, nu ga ik instappen’, dan raad ik het toch wel ergens af. Je raakt gewoon de weg kwijt. Ik moest zelf aardig inkomen in het verhaal en de game weer. Eni k speel de game toch al even. Vergeet niet dat de serie toch al iets van acht jaar loopt en daarmee een indrukwekkend verhaal heeft neergezet, met genoeg karakters om een goeie film mee te vullen. Je gaat ook wat veranderingen merken, zo zijn de Tangled Shore gebieden verwijderd uit de game en is Mars ineens weer terug, enkel is er maar een klein stukje terug, maar toch.

Het allernieuwste gebied, Savathûn’s  Throne World is er wel ééntje hoor, deze knalt even je kamer binnen. Bungie heeft alles tevoorschijn gehaald en we zien een schitterend ontworpen wereld. Zoals gebruikelijk vinden we hier weer de Patrols, Missies en evenementen die ons bekend zijn, daarnaast zijn er ook de public events. De missies en patrols zijn wel wat verbeterd, dit om de gehele gameplay een boost te geven, zo zal je voor een bepaalde missie niet ineens de hele map over moeten, maar is het ook wat dichterbij geplaatst.

Als we dan even kijken naar de gewone verhaalmissies dan is het eerste dat opvalt de lengte. De missies zijn toch wel een stuk langer geworden dan we gewend zijn, daarbij komen ze met twee moeilijkheidsgraden. Je vindt er ook wat meer puzzels in terug, iets wat we niet echt eerder zagen bij dit soort missies. De uitbreiding komt echt met een lading content waar je u tegen zegt, wat ook wel eens fijn is voor een uitbreiding. Je bent hier wel weer even mee zoet hoor, daarbij moet je er ook wel echt van houden want het is een lange zit, zo vind je de Void 3.0 om helemaal uit te zoeken, genoeg nieuwe wapens, een speurtocht naar de Ghost van Savathun en meer.

Maar wacht er is meer, via het nieuwe wapen craft system is het mogelijk een wapen te maken, hiervoor heb je natuurlijk wel eerst een sort blueprint nodig, welke je zomaar kan vinden tijdens activiteiten. Eenmaal gevonden is het ‘maken maar’, om er daarna perks op te krijgen heb je weer Deepsight Resonance nodig, deze krijg je enkel door kills te maken. En het is hier nog niet mee klaar, door Mementos kan je het nog een extra perk geven voor een bepaald event. Het is zoals je hier kort leest vrij uitgebreid en het duurde dan ook even voor ik het helemaal goed had. Ik ben niet zo een grinder, ik speel meestal met de wapens die ik vind, als die dan toevallig beter zijn, joepie, en anders schiet ik een paar keer extra. Maar wil je nu alles eruit halen dan kan dat nu wel gewoon.

De Thronewereld wordt geleefd door skins van vijanden die we al tegenkwamen in de game. Er is niet echt een nieuwe vijand bedacht voor de uitbreiding, naja dat is niet helemaal waar, er zijn de Hive’s die voorzien zijn van Light. Deze hebben Supers net als een Guardian. Het maakt de gevechten wat uitdagender en spannender, maar het is niet heel vernieuwends. Daarnaast vinden we weinig veranderingen in de rest van de game modi. Er zijn wat tweaks doorgevoerd maar daarnaast is veel zoals we het kennen, een ‘grind till the end’.

Om de game nog een stap verder te maken zou ik persoonlijk de slag maken naar een Destiny 3 en dan enkel current gen. Je gaat nu echt merken dat een game tegen zijn max aan zit. We gaan beleven wat de toekomst brengt voor destiny, maar voor nu zijn we er nog wel even zoet mee.