Home Gaming Destiny 2 Beyond Light Review

Destiny 2 Beyond Light Review

Ieder jaar komt er een heerlijke uitbreiding voor Destiny, de game groeit en groeit. Nu is daar Beyond Light, een nieuwe raid, een verhaal en een nieuwe Stasis kracht om je te helpen. Er zitten weer genoeg uren in de game, maar is de uitbreiding nu een stap voorwaarts.

Goed, je kan natuurlijk een beetje teleurgesteld zijn in de titel, dit omdat er wat dingen verwijderd zijn uit de game, zones, raids, strikes, mappen en wat gear kan je niet meer vinden. Dit alles moest wijken om de game sneller te maken, maar ook natuurlijk voor Beyond Light.

In de game vinden we nu Europa terug, een nieuwe zone, de eerste in toch wel twee jaar. De wereld is heerlijk bevroren in een dik pak ijs, hier vind je soms bevroren mensen, steden in het ijs, maar ook vind je er een complete stad van Fallen. Maar niet enkel op het ijs is het feest, voornamelijk daaronder. Je vindt er de Colvis Bray fabriek, het bedrijf achter de robot exos. De wereld heeft een actief weer systeem, zo kan het ineens sneeuwen en zie je geen hand voor ogen meer. Het is een heerlijke verassing soms in deze dynamische nieuwe wereld.

Het verhaal in Beyond Light is wat anders dan dat je gewend bent van Destiny, wel weer een wraak verhaal. Fallen Kell Eramis wilt wraak op de Traveler. Ze wend zich naar het duister om zo nieuwe krachten te ontwaken. Deze krachten zijn Stasis, een op ijs gebaseerd element en totaal iets nieuws in de game. Stasis is voor mij toch echt wel een heerlijke afwisseling, ik moest weer even inkomen en de Stasis is top in PvE. In PvP vind ik het niet zo lekker werken als ik dacht, speel gelukkig voornamelijk PvE. Maar het vertragen, bevriezen en daarna verbrijzelen van vijanden is echt top. Misschien is het momenteel wel de sterkste power in de game en is het wachten tot de rest even generfd word. Maar vergeet niet dat in Darkness ook nog subklasse komen, Bungie heeft al laten weten dat er meer in de game komt.

Ook is er een nieuwe raid beschikbaar, de Deep Stone Crypt. Zoek een goed team en duik erin, de raid is een waar genot. De raid speelt de laatste stage vrij van Beyond Light, nieuwe missies van Variks, de Stranger en een Exotische missie voor een Kettingzaag-zwaard. Ja dat lees je goed. Dit alles word je gebracht op zijn Destiny’s, zoals we gewend zijn en het word ook steeds beter.

Voor mij zit er nog genoeg om te ontdekken in Beyond Light en ik ben zeker nog niet klaar. Ben je een nieuwe speler, een ervaren speler, of juist zoals ik een terugkerende speler. Destiny 2 Beyond Light neemt je mee in de game en laat je niet los.