Home TVSeries DC Universe CW Review #1

DC Universe CW Review #1

Omdat het met alle nieuwe DC shows die bij CW zitten niet te doen is om voor elke een aparte review te schrijven gaan we vanaf nu beginnen met een gezamenlijke review waarin we alle series kort behandelen. Deze week beginnen we met Flash en Arrow!

Deze reviews kunnen lichte spoilers bevatten.

Arrow:
Na een toch wel heel erg tegenvallend seizoen was ik bijna gestopt met Arrow kijken, maar nadat ik alle trailers voor dit nieuwe seizoen had gezien besloot ik het toch maar een kans te geven, en ik heb er geen spijt van!
Arrow begint 5 maanden nadat seizoen 4 ophield, Diggle en Thea zijn uit het team gestapt en Olliver zijn taak is om nu de straten in zijn eentje schoon te vegen (met hulp van Felicity). Alleen naast zijn superheldenschap heeft Olliver er ook nog een dagtaak bij gekregen en dat is als die van de burgemeester van Star City, deze 2 taken blijken toch moeilijker combineerbaar dat dat Olliver in eerste instantie dacht. Vooral nu Star city wordt geteisterd door weer een nieuwe schurk genaamd Church.

Deze aflevering gaat dan ook vooral over hoe Olliver zijn trots opzij moet zetten en hulp moet accepteren en daarbij ook accepteren dat Thea en Diggle niet meer terug komen. Dat is ook gelijk een van de tofste dingen aan de aflevering, na een lange tijd alleen maar Olliver/Felicity te hebben gezien is het verfrissend om Olliver weer eens voor wat problemen te zien staan die daadwerkelijk interessant zijn.
Ook de actie was deze week een stuk beter, de gevechten die we te zien kregen waren zo ontzettend bruut dat alleen al daardoor ik ontzettend veel zin kreeg in dit seizoen.

Jammer genoeg waren er ook negatieve dingen deze week, en dat heeft vooral met Laurel te maken. Deze aflevering was namelijk een grote acceptatie aflevering waarin ze een memorial hielden in de naam van Laurel/Black Canary maar de uitvoering was bijzonder lachwekkend, het voelde allemaal heel erg geforceerd en te erg als een soort van “Sorry dat we Laurel hebben vermoord dus gaan we nog maar even wat tijd aan haar besteden om het goed te maken”. Dat is hoe ik de situatie nu zie, het kan uiteraard zijn dat ze er nog een heel plan voor hebben maar voor nu blijf ik hierbij.

Al met al was Arrow deze week ontzettend vermakelijk en geeft heel veel om naar uit te kijken!

7/10

Flash:
Flash had juist het compleet tegenovergestelde van Arrow, namelijk dat het 2e seizoen zo ontzettend goed was dat ik in de 5 maanden dat het niet op tv was ik de hele serie gewoon nog een keer heb gekeken. Het had dus flink wat waar te maken.
Ook deze aflevering begint 5 maanden nadat de laatste aflevering was gestopt. Barry heeft zijn moeder gered van de dood en leeft nu zijn leven als een normaal iemand. Dit betekent ook dat veel van zijn vrienden die hij hiervoor kende nu niet meer zijn vrienden zijn omdat hij nu in een andere tijdlijn zit en alles anders is gelopen dan hoe het op Earth-1 ging.
Maar Barry is gelukkig, hij heeft zelfs een date met Iris weten te scoren en al met al leeft hij zijn droomleven, er is zelfs een nieuwe Flash waardoor Barry het zelf niet meer hoeft te zijn.
Dit allemaal veranderd zo gauw als Barry door heeft dat hij dingen uit zijn andere timeline begint te vergeten en daarmee dus een groot deel van zijn leven vergeet. Samen met Eobard Thawne (Reverse Flash, die hij gevangen heeft genomen nadat hij zijn moeder had gered) maakt hij een plan om terug te komen naar zijn eigen tijdlijn, maar daar aangekomen is niet alles zoals het was.

Als fan van de Flash comics keek ik heel erg uit naar Flashpoint omdat het een van de tofste comic events is en een ontzettend goed verhaal heeft. Ik had dan ook de hoop dat we wat langer in Flashpoint gingen blijven dan 1 aflevering omdat ik denk dat ze nog zo veel meer zouden kunnen doen binnen Flashpoint, dit is voor mij gelijk ook een van de grote minpunten van de aflevering.

Verder vond ik de aflevering vooral voor een eerste aflevering van het seizoen ontzettend goed. Het was leuk om te zien hoe alle personages die wij door en door kennen zouden zijn als Barry niet de Flash zou zijn geworden. Ook de Reverse-Flash was weer prachtig en bewijst keer op keer weer dat hij echt de tegenhanger van Barry is.

Deze aflevering was zeker goed en ontzettend vermakelijk, wel is het jammer dat ze Flashpoint maar een aflevering heeft geduurd maar ik kan er mee leven als de kwaliteit zo goed of beter wordt.

8/10

Vanaf volgende week gaan we ook Supergirl en Legends of Tomorrow behandelen!