Home Gaming Cyberpunk 2077 voegt Path-Tracing ondersteuning met Overdrive mode toe in april

Cyberpunk 2077 voegt Path-Tracing ondersteuning met Overdrive mode toe in april

by Mark van Truijen

De technische staat waarin Cyberpunk 2077 werd gelanceerd, was misschien niet om over naar huis te schrijven, maar met consistente updates in de afgelopen paar jaar is het CD Projekt RED gelukt om het spel naar een punt te brengen waar de indrukwekkende visuele aspecten eindelijk kunnen schitteren. In april krijgt het spel een nieuwe update die dit nog verder zal verbeteren.

Op GDC hebben Nvidia en CD Projekt RED aangekondigd dat Cyberpunk 2077 op 11 april de nieuwe Overdrive-modus zal toevoegen, die path-tracing mogelijk zal maken op pc’s die worden aangedreven door DLSS 3, waarvoor eerder dit jaar ondersteuning aan het spel werd toegevoegd. En wat is path-tracing precies? In een notendop is het een veel verbeterde versie van ray-tracing (ook wel volledige ray-tracing genoemd), waarmee alle lichtbronnen fysiek correcte zachte schaduwen kunnen werpen, waardoor meer realistische indirecte verlichting en occlusie ontstaat.

“Dit geeft niet alleen betere visuele aspecten aan de spelers, maar heeft ook de belofte om de gehele pipeline van het maken van games te revolutioneren”, aldus de senior technology developer engineer van Nvidia, Pawel Kozlowski, in een recent gepubliceerde blogpost.

Nvidia zegt ook dat Cyberpunk 2077 gebruik zal maken van Shader Execution Reordering om “GPU-werkbelastingen te optimaliseren” en “meer efficiënte path-traced verlichting” mogelijk te maken.

Cyberpunk 2077 is verkrijgbaar op pc, PS5, Xbox Series X/S, PS4 en Xbox One. De eerste en enige uitbreiding, Phantom Liberty, zal ergens dit jaar uitkomen voor pc en huidige generatie consoles.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x