Home Gaming ‘Cyberpunk 2077’: technologische preview van Ray Tracing: Overdrive Mode is nu uit en DLSS-momentum rolt door!

‘Cyberpunk 2077’: technologische preview van Ray Tracing: Overdrive Mode is nu uit en DLSS-momentum rolt door!

by Pim, Sel

Vandaag is de langverwachte lancering van de technologische preview van Cyberpunk 2077’s Ray Tracing: Overdrive Mode, en eigenaren van een GeForce RTX 40-series vermenigvuldigen hun prestaties in de game dankzij de kracht van DLSS 3 Frame Generation.
 
DLSS-momentum blijft in een razend tempo doorgaan, aangezien Everspace 2 en LEAP beide onlangs de early access hebben verlaten met DLSS 2-ondersteuning, en Like a Dragon: Ishin! heeft ook een DLSS 2 performance-upgrade gekregen.
 
Night City verlichten met complete ray tracing
CD PROJEKT RED’s Cyberpunk 2077 is al een van de meest technologisch geavanceerde games die er zijn, met behulp van verschillende ray tracing technieken om een enorme toekomstige stad met ongelooflijke niveaus van detail te renderen. Nu heeft Cyberpunk 2077 de lat opnieuw hoger gelegd met de release van de technologische preview van Ray Tracing: Overdrive Mode, die volledige ray tracing introduceert, ook wel bekend als path tracing.
 
De technologische preview voor Cyberpunk 2077’s Ray Tracing: Overdrive Mode is een voorproefje van de toekomst van full ray tracing en we werken samen met CD PROJEKT RED aan verdere full ray tracing verbeteringen, bug fixes en prestatie-optimalisaties.

Reflecties, schaduwen, ambient occlusion en nog veel meer zijn allemaal verbeterd, waardoor je een kijkje krijgt in de toekomst van videogame graphics. Cyberpunk 2077 gebruikt NVIDIA DLSS 3 om de prestaties voor GeForce RTX-gamers te vermenigvuldigen, zodat ze de grootsheid van een volledig ray traced Night City kunnen ervaren.
 
RTX Inside the Game Interview met CD PROJEKT RED
Om meer te weten te komen over de nieuwe modus, spraken we met Jakub Knapik, Vice President en Global Art Director bij CD PROJEKT RED. Ga voor het volledige interview naar het artikel over Cyberpunk 2077 Ray Tracing: Overdrive Mode of bekijk deze uitlegvideo:

RTX ON: GeForce-gamers omarmen ray tracing en DLSS
In 2018 begon NVIDIA met de lancering van de eerste generatie GeForce RTX grafische kaarten een revolutie op het gebied van gaming. Sinds de lancering van de allereerste games tientallen jaren geleden werd verlichting vervalst en werden verschillende hacks gebruikt om schaduwen, reflecties en andere echte eigenschappen te benaderen. GeForce RTX maakte realtime ray tracing mogelijk, waardoor ontwikkelaars reflecties en belichting realistischer kunnen weergeven en hun games meeslepender en aangenamer worden. En met DLSS 1.0 bedacht NVIDIA een baanbrekende manier voor spelers om framerates te versnellen.

In 2018 waren er 4 RTX-games, 37% van de GeForce RTX-gamers schakelde ray tracing in en 26% activeerde DLSS 1.0.

Vijf jaar later introduceerde NVIDIA de 3e generatie RTX met de release van GeForce RTX 40-series grafische kaarten. Nu verveelvoudigt DLSS 3 de prestaties met AI-versnelde Frame Generation in 30 games. DLSS 2 versnelt framerates in meer dan 280 games en apps met beeldkwaliteit die even goed, zo niet vaak zelfs beter is dan native resolutie TAA rendering. NVIDIA Reflex vermindert de systeemlatentie voor een responsievere en prettigere ervaring in meer dan 70 games. En nieuwe technologieën zoals Shader Execution Reordering (SER) en Opacity Micromaps (OMM), NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) en RTX Global Illumination (RTXGI) stellen ontwikkelaars in staat om ongelooflijke ray traced effecten te creëren met hoge framerates en veel minder inspanning.

Onder gamers is de enorme vooruitgang die RTX heeft geboekt algemeen bekend, en de nieuwste integraties worden gebruikt door de meerderheid van de RTX-eigenaren. Van de miljoenen bezitters van een GeForce RTX desktop GPU heeft 83% van de gamers met een 40-series ray tracing ingeschakeld en 79% van de gamers met een 40-series heeft de prestaties versneld met DLSS in games die RTX ondersteunen.

De populariteit en toepassing van ray tracing en DLSS heeft andere ontwikkelingen en technologieën voorbijgestreefd, zoals 4K, dat door 28% van de gamers wordt gebruikt, en 144Hz+ high refresh rate gaming monitoren, die door 62% van de bezitters van GeForce RTX 40-series desktops GPU’s worden gebruikt.

Meer DLSS Gaming Goodness!

  • Everspace 2 verliet early access met DLSS 2-ondersteuning (nu uit)
  • High on Life kreeg een DLSS 2 prestatie-upgrade (nu uit)
  • LEAP verliet early access met DLSS 2-ondersteuning (nu uit)
  • Like a Dragon: Ishin! kreeg een DLSS 2 prestatie-upgrade (nu uit)

Met meer dan 280 DLSS-verrijkte games en apps die vandaag beschikbaar zijn, is het duidelijk dat NVIDIA DLSS in een snel tempo wordt toegepast. DLSS 3 versnelt nu zelfs de prestaties in 30 uitgebrachte games, een 7X sneller tempo dan dat van DLSS 2 in de 6 maanden na de release.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x