Home Gaming Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion Review

Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion Review

In 2007 was daar ineens de prequel op de succes game Final Fantasy 7 genaamd Final Fantasy 7 Crisis Core. Dit deel was gemaakt om het achtergrondverhaal van de game Final Fantasy 7 te verduidelijken. Het verhaal rond het mysterieuze karakter Cloud Strife die de hoofdrolspeler is in de Final Fantasy 7 game word in Crisis Core net iets duidelijker gemaakt. Nu een aantal jaar geleden de Final Fantasy 7 Remake is verschenen is het ook het goede moment om een remake te maken van Crisis Core. Deze is nu verschenen in de vorm van Crisis Core Final Fantasy VII Reunion. Wij hebben de game uitgebreid mogen spelen en zie hieronder onze bevindingen!

Crisis Core Final Fantasy VII Reunion zet je in de rol neer van het hoofdkarakter Zack Fair een skillvolle huurling die werkt voor de paramilitaire groep genaamd SOLDIER. SOLDIER werkt voor de grote Shinra Electric Power Company. Zack droomt ervan om de grote held te worden en het juiste te doen. Zijn rol in SOLDIER begint bijna op rolletjes te lopen totdat de high-level soldaat Genesis zijn eigen weg in gaat slaan en het tegen Shinra op gaat nemen. Wat volgt is dat je op een bizarre reis gaat in een wereld vol met aliens, klonen en genetische modificatie.

Crisis Core was op de PSP, waar die in 2007 voor verschenen is, een game die je vooral kon spelen als je onderweg was. Dit kun je heel goed terug zien aan het level design. De gebieden zijn redelijk simpel vormgegeven en niet heel erg groot. De game bestaat uit tien hoofdstukken maar heeft gelukkig vele side quests waar je je ook in kan gaan loslaten. Zo’n side quest duurt niet heel lang en je zal daar binnen een kleine 2 á 3 minuutjes doorheen zijn. De game is dus bedoeld om een beetje als tussendoortje te spelen. De game zelf duurt niet heel lang in vergelijking met de Final Fantasy VII Remake. Je moet het ook niet teveel spelen anders word de kans groot dat je de game vrij snel eentonig gaat vinden.

Op het grafische onderdeel is er over de game ook niet veel te zeggen. De grafische stijl is erg goed en doet je denken aan de Final Fantasy VII Remake. Je ziet dus dat het geen simpele remaster is geweest en dat er best veel werk in de titel heeft gezeten.

Op het gebied van gameplay is er in Crisis Core Final Fantasy VII Reunion genoeg te doen en is er meer dan genoeg actie. In bepaalde omgevingen kun je ook zoeken naar kistjes om daar verschillende voorwerpen in te gaan vinden. Je zal ook zien dat je veel maar dan ook echt veel moet gaan vechten. Het ene gevecht is simpeler dan de andere en elk hoofdstuk eindigt met een sterke eindbaas. In de game zelf is de besturing ook niet heel moeilijk. Je kunt aanvallen, blocken, dodgen en materia ( magie ) gebruiken. Nieuwe soorten materia en verschillende summons ( oproepbare monsters ) kun je vrijspelen door side quests te ondernemen. Door deze reden is het leuk om de side quests te doen en alles te verzamelen.

Op de normale moeilijkheidsgraad zijn de gevechten goed te doen. Je vijanden hebben een bepaald patroon in aanvallen en zodra je dat door hebt kun je vele vijanden zonder problemen verslaan. Simpel aanvallen of magie spammen heeft geen zin je kan het beste kijken hoe je vijand zijn of haar patroon is en daarop anticiperen. Zoek je een flinke uitdaging kun je de game ook op hard mode zetten.

Wat de game wel bijzonder maakt is de toevoeging van de DMW ( Digital Mind Wave ). Het DMW werkt zoals een gokkast die tijdens de gevechten gaat draaien. In de linkerbovenhoek tijdens de gevechten gaat dit dus draaien en bij sommige gevallen heeft dit zo zijn voordelen. Bij de ene combinatie zul je voor het gebruik van Magic geen MP hoeven te gebruiken en bij de andere zul je geen kracht verliezen als je geslagen word. Ook kun je level op gaan door een bepaalde match te krijgen van de gokkast. In het begin ga je letten op de DMW later zie je het niet meer en let je alleen op de mogelijkheden die je binnen krijgt.

Wil je het volledige verhaal weten achter Final Fantasy 7 en een actievolle titel gaan spelen dan ben je bij Crisis Core Final Fantasy VII Reunion op het goede adres. De game heeft een goede remaster gekregen waar veel ontwikkelaars van kunnen leren. De game is mooi, werkt lekker en heeft een goed verhaal. Al met al een aanrader voor tussendoor.