Home Featured Cris Tales Review

Vorig jaar was daar in één keer een trailer van de game waar we het vandaag over gaan hebben genaamd Cris Tales. De game moet een ode aan de Japanse RPG zijn werd toen gezegd maar toch in een geheel eigen stijl. De bedoeling in deze JRPG is namelijk dat je gaat spelen met het verleden, heden en de toekomst. Is dit uiteindelijk goed uit de verf gekomen? Je lees het in deze review van Cris Tales!

Het verhaal in Cris Tales draait om het verhaal Crisbelle een klein vrolijk meisje dat in een weeshuis woont en klussen in om en het huis doet. Wanneer ze op een dag vrolijk bloemen aan het plukken is ziet ze een kikker met een hoed die bloemen steelt. Nieuwsgierig als Crisbelle is gaat ze de kikker achterna. Zodra ze de kikker gevonden heeft blijkt hij te kunnen praten en zijn naam is Matias. De kikker vertelt je dat je een tijd magiër bent en dat je het verleden en toekomst kunt gaan zien. Dit is al vrij in het begin van het spel en hiermee leer je al vroeg in de game om om te gaan met de tijd. Vlak daarna ontmoet je nog twee hoofdkarakters waarmee je samen gevechten aan zult gaan genaamd Wilhelm en Christopher.

De gevechten van de game zijn turn-based. Dit houd in dat je om en om aan mag gaan vallen. Ook zie je bovenin je scherm wanneer het volgende karakter van jou of vijand aan zet is. Op deze manier kun je goed je strategie bepalen welke vijand je als eerst uitschakelt en welke als laatst. Alle drie de karakters hebben hun eigen voor en nadelen. Zo is Christopher sterk, Wilhelm is sterk qua magie en Crisbelle zit er precies tussenin.

De game bied je naast het hoofdverhaal ook vele side quests deze zullen zorgen dat je je meer kunt verdiepen in het verhaal. Deze side quests zorgen ook dat het spel anders verloopt als je ze doet dan anders.

Als je de game opstart zal je één ding gelijk opvallen en dat is de grafische stijl van de game. Dit is een groot pluspunt want dit is zeer origineel en bijna nooit eerder gedaan. De game is verder ook heel duidelijk en vertelt je precies wat je moet gaan doen en is ook qua uitleg heel duidelijk. Het leuke in de game is dat ook alle karakters in de game ingesproken zijn. Dit is voor een Indie game zeker heel erg goed.

Qua besturing is de game ook heel erg goed alleen het enige minpuntje is dat je niet kan rennen. Helaas is het niet erg overzichtelijk op de wereld map dat je niet weet welke omgeving wat is.

De versie die ik gespeeld heb is de Xbox Series X versie waardoor er bijna geen laadtijden zijn hooguit 2 seconden.

Ben je toe aan een JRPG die vernieuwt en heel leuk is om te spelen dan ben je bij Cris Tales aan het juiste adres. De game loopt super goed op de Xbox Series X en er zijn zo goed als geen laadtijden. Op een paar onoverzichtelijke punten na is de game zo goed als perfect.

De game is beschikbaar voor Playstation 4, Playstation 5, Xbox One, Xbox Series S/X, Nintendo Switch, PC en Google Stadia.