De Crackdown serie draait al vanaf 2007 mee toen het eerste deel van maker Realtime Worlds verscheen op de Xbox 360. Deze game was ontworpen door David Jones de man achter Grand Theft Auto en de Lemmings. Drie jaar later kwam de studio Ruffian games met Crackdown 2 een game die wat minder werd beoordeelt mede door het ontbreken van de input van David Jones. In februari van dit jaar was daar dan in een keer na veel uitstel de game Crackdown 3 met David Jones weer die de game heeft helpen te ontwikkelen. Crackdown 3 is ontwikkeld door Sumo Digital. Wat wij er van vonden lees je hier in deze review.

De game was helaas al meerdere keren uitgesteld en toen kwam in een keer op de E3 van vorig jaar Terry Crews die de game aankondigde en hij is een van de hoofd personages in de game. Dan denk je gelijk als zo’n grote acteur zich verbind aan een game moet het wel iets goeds worden helaas is het in mijn ogen veel minder waar.

Als je de game opstart zie je weer het oude en vertrouwde cell-shaded stijltje dat Crackdown altijd met zich mee draagt. Maar het had allemaal met de tijd die ze hadden voor de game nog wel wat mooier en strakker gekunt in mijn ogen.


Verhaal

Het verhaal speelt zich af 10 jaar na de gebeurtenissen in Crackdown 2 waarbij iemand ( ze weten nog niet wie ) de stroom uit de wereld probeerde te halen. The Agency moet weer zijn agenten bij elkaar gaan halen naar de stad New Providence. Deze stad word sterk in toom gehouden door de organisatie die geleid word door Elizabeth Niemand. Nadat de eerste slag door The Agency mis gaat op de Terra Nova organisatie word het team van super agenten bij elkaar geroepen door Charles Goodwin en Issiah Jaxon ( gespeeld door Terry Crews ). Deze groep super agenten gaat het nu opnemen tegen Terra Nova.

Graphics

De graphics zijn zoals eerder gezegd Cell- Shaded dat hoort nu eenmaal bij het Crackdown stijltje. De omgevingen hadden wat mij betreft iets meer detail mogen hebben het ziet er allemaal nogal eentonig uit. Daarentegen zijn de agenten waarmee je speelt wel erg strak vormgegeven.

Gameplay

De gameplay is precies hetzelfde gebleven als bij de vorige delen. Je kan verschillende ability’s upgraden door middel van opdrachten. Als je je combat ability’s wil upgraden zul je moeten vechten. Wil je je pistol ability’s verhogen zul je moeten schieten en ga zo maar door. Er is genoeg te doen in de stad om je te vermaken. Het nadeel is wel de missies zijn allemaal hetzelfde idee. Bevrijd de gevangenen voor nieuwe intel, maak dit gebied schoon van vijanden om verder te komen. Dat ga je heel vaak tegen komen de missies zijn veel hetzelfde.

Replay

De game is op zich wel grappig maar komt het beste tot zijn recht in de co-op modus waarbij je samen de stad veilig kan maken en de nodige ongein uit kan halen. Als je de game hebt uitgespeeld kun je altijd terug komen om Hidden Orbs en agility orbs te zoeken die zorgen dat je karakter nog meer kan.

Conclusie

Na al het uitstel van de game had ik verwacht dat Sumo Digital een goede game neer gezet zou hebben met de nodige uitdaging en afwisseling. Helaas is dit niet gelukt en is het een makkelijke en eentonige game geworden. De game is het beste te bespelen in co-op want daarvoor is het gemaakt.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x