Home Featured Code Vein Review

Code Vein Review

Bandai Namco is bekend van hun RPG’s zoals de Tales of serie, Ni No Kuni en Dark Souls. Vorige week is hun nieuwste RPG uit gekomen genaamd Code Vein. Deze Actie/RPG is een kruising van de Tales of serie en Dark Souls. Weet deze game aan te slaan of kun je hem beter later een keer uit de budgetbakken halen? Je leest het in deze review van Code Vein.

Wat ik al eerder zei Code Vein is een Actie/RPG die een kruising is van twee games uit de Bandai Namco stal. Zo heeft de game de Anime stijl van de Tales of serie en de moeilijkheidsgraad van de Dark Souls games. De game is gemaakt door de maker Shift bekend van God Eater 3. De game word gespeeld vanuit derde persoons perspectief.

Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst. De wereld valt uit elkaar en de enige die nog leven zijn de Revenants, een soort vampier met speciale krachten. Om deze Revenants te creëren heb je een dood mens nodig en een parasiet die het lichaam gaat infecteren. Door de parasiet krijgen de Revenants speciale krachten maar hebben ze wel bloed nodig om in leven te blijven. De Revenants die uiteindelijk niet genoeg bloed krijgen zullen veranderen in Losts ( vijandige wezens ).

Nadat je de character creator hebt gedaan ( die erg uitgebreid is ) ga je je verhaal beginnen. Je word wakker in de stad genaamd Vein die helemaal naar de klote is. Je word gevangen genomen en je gaat aan de opdracht beginnen om Blood Beads te gaan zoeken. De Blood Beads groeien aan speciale planten die bloed nodig hebben om te groeien. Je komt er achter dat er te weinig bloed is om iedereen te bevoorraden en gaat aan de slag om hier een eind aan te brengen.

In de game kun je gaan kiezen uit verschillende classes die hun eigen ability’s en mogelijkheden met zich mee brengen. Zo heb je een Fighter class waarbij je meer HP ( Health Points ) zal hebben en zware wapens kan dragen. Als je de Caster hebt zul je minder HP hebben maar meer MP ( Magic Points ) om daarmee vijanden uit te schakelen met magie. Hierdoor krijg je een heel uitgebreid arsenaal aan mogelijkheden omdat je steeds meer classes vrij speelt met diverse mogelijkheden erin.

Je zult in de game zelf ook diverse gifts gaan vinden die je weer kunt gaan gebruiken in je class. Hoe meer je dit gebruikt in gevechten hoe makkelijker ze worden voor jezelf en je merkt dat de game niet zo heel moeilijk is als dat het lijkt in het begin.

Qua gameplay is de game niet veel anders als de Dark Souls games. Je zult veel moeten lopen en vijanden verslaan door middel van de vijanden goed te leren kennen qua bewegingen die ze doen. Heb je door hoe ze bewegen en de aanvallen door is het een stuk makkelijker om de vijand om te leggen. De beste weg om een vijand te verslaan is natuurlijk om ze in de rug aan te pakken en dan heb je al bijna tot halverwege dood.

De camera in de game laat nog wel wat te wensen over. Soms zit je in een gevecht en word dan in één keer de camera naar de andere kant gezet waardoor je het overzicht op je gevecht compleet kwijt bent.

De graphics van deze game zijn echt mooi. De Anime stijl pakt heel goed uit en past erg goed bij deze game. De omgevingen zien er soms wat minder uit maar de karakters zien er wel goed uit. De filmpjes zijn ook zeer mooi vorm gegeven.

De game heeft ook een zeer goede soundtrack die zorgt dat je in de game geslurpt word. In sommige gebieden krijg je een flinke Rock soundtrack naar je hoofd geslingerd die zorgt dat je extra fanatiek word om je vijanden te verslaan.

Al met al is Code Vein een prachtige game geworden die met zijn eigen stijl iets nieuws op de kaart zet. De Dark Souls gameplay in een Anime jasje en een heel sterk verhaal werkt erg goed en zorgt voor een goede chemie. De soundtrack is erg sterk waardoor je steeds meer zin krijgt in de game. De graphics zijn ook goed. Het lijkt soms of je in een Anime show zit.