Home Gaming Circuit Superstars Review

Circuit Superstars Review

Er zijn tegenwoordig vele Race games die proberen zo realistisch mogelijk over te komen op grafisch gebied. Denk hierbij aan de Forza Motorsport, Forza Horizon, Need for Speed en het aankomende Gran Turismo 7. Vandaag gaan we het hebben over Circuit Superstars een game die je top down bekijkt. Wij hebben de game mogen checken voor de Playstation 4 en hieronder lees je ons oordeel!

Zoals ik hierboven al eerder benoemde is Circuit Superstars een top down racer. Dit betekent dus dat je het beeld niet van achter ziet maar van bovenaf. Ook is niet de hele map zichtbaar dit betekent dat je de circuits meerdere keren zult moeten racen om het zo goed mogelijk uit je hoofd te leren en zo min mogelijk fouten te maken. De besturing is niet heel lastig het bestaat uit gas geven, remmen en sturen. De ontwikkelaar Original Fire Games brengt het heel makkelijk maar de game is toch moeilijker dan je zou denken.

Je zal de game zelf snel onder de knie hebben maar omdat de circuits zeer verschillend zijn zal je bij elke race weer het beste uit je zelf moeten gaan halen. Waar je bij andere games een ideale lijn hebt om te racen heb je dat bij deze game dus niet dus word het aankomen op je eigen skills en onthouden wat je gereden hebt en daarop anticiperen. Als je tegen een vangrail aan rijd of een andere fout maakt krijg je straf en dit krijg je dan in de vorm van een snelheidslimiet van een aantal seconden. Hierdoor kunnen je tegenstanders je makkelijker inhalen voor een aantal seconden en dan word het moeilijker om de race te kunnen voltooien.

In de game heb je verschillende modes die je kan ondernemen. Laten we beginnen met de Grand Prix modus. De Grand Prix modus is simpel gezegd de carrière mode van de game. In deze modus ga je langs alle levels die je kan spelen in de game en kun je proberen alles op de best mogelijke manier te voltooien. Elk kampioenschap bestaat uit vier races die je kunt voltooien en ook zal je met elk kampioenschap een nieuw soort auto krijgen. Van simpele Hatchbacks tot aan Formule 1 wagens al deze auto’s zullen anders reageren de een is sneller dan de ander.

Ook zul je verschillende soorten races krijgen. Zo heb je rally races waarbij je over landweggetjes gaat rijden en jumps kunt nemen. De Formule 1 races zijn het pittigst want bij deze races moet je rekening houden met je banden en ook of je genoeg brandstof in je wagen hebt zitten. Heb je bijvoorbeeld slechte banden of te weinig brandstof kun je even een pitstop maken om je wagen te laten repareren. Houd wel in de gaten dat je dit goed doet want anders zou je nog een keer een pitstop moeten maken.

Naast deze Grand Prix modus brengt de game je ook een Free Play modus. In deze modus stel je zelf je circuit samen, kun je zelf kiezen welke auto’s erin gaan rijden en de moeilijkheidsgraad. In deze modus kun je dus het beste door krijgen hoe de circuits zijn en hoe je het beste kan rijden met welke wagen.

Ook is er een Weekly Trials Modus aanwezig. In deze modus zet het spel een auto voor je neer en moet je proberen de tijd van de Ghost te verslaan. Dus het is aan jou om de weg goed te gaan leren kennen en dan als een gek de tijd te gaan verbeteren.

De Top Gear Time Attack biedt je de mogelijkheid om zo snel mogelijk over circuits heen te crossen en uitdagingen te voltooien die door goede spelers al eerder zijn gedaan. Dit zorgt dus dat je al skills in de strijd moet gaan gooien om dit goed te gaan voltooien.

Wil je het niet meer tegen de computer opnemen of tegen ghosts dan kun je het in de Online modus opnemen tegen alle andere coureurs die de game ook bezitten. Je hebt binnen enkele momenten een race te pakken en dan is het de bedoeling dat je zo vaak mogelijk de eerste plek behaalt.

Circuit Superstars is ontwikkeld door Original Fire Games en uitgegeven door het Square Enix Collective. De game bied je vele uitdagingen en is easy to learn maar zeker hard to master. In het begin ben ik vaak overal tegenaan geknald maar toen ik het steeds beter doorkreeg ging het steeds makkelijker. De game bevat een aantal modi die je wel een tijdje zoet houden en zeer uitdagend zijn. Al met al een erg leuke game voor degene die van top down racers houd.