[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Het lopen door kastelen, het vechten voor de koningen, het verslaan van de tegenstander. Het Middeleeuwse gevoel terugkrijgen! Het gevoel van overwinning, zwaarden, schilden, bijlen en gruwelijke gevechten die eindigen in gruwelijke doden op het slagveld.
Dit is Chilvary: Medieval Warfare in een notendop. Een game die compleet gebaseerd is op een multiplayer aspect en die je albekende modi als Team Deathmatch laat spelen met Ridders en krijgers.
[/text_block_nav][text_block_nav title=”Graphics”]Graphics
Laat ik meteen met de negatieve deur in huis vallen. Wat de graphics zijn een regelrechte teleurstelling. Medieval Warfare was een game die er prachtig uitzag op de Playstation 3, maar op de Playstation 4, is het echt niet te doen. De game voelt als een port van de Playstation 3, met hier en daar wat opgepoetste graphics. De game voldoet gewoon niet aan de graphics standaard van tegenwoordig. De textures zien er rommelig uit, de animaties zijn niet vloeiend en ga zo maar door. De omgevingen van de maps zijn ook niet geweldig, de game spat niet van het scherm af en geeft mij hierdoor ook niet dat Middeleeuwse gevoel wat ik in een game zocht. Ik kan mij alleen maar bedenken hoe gaaf deze game had kunnen zijn als de graphics zo mooi waren, dat ik me echt zou kunnen wanen in een Middeleeuws kasteel/slagveld.
[/text_block_nav][text_block_nav title=”Gameplay”]Gameplay
De gameplay is daarentegen wel positief. Het is echter wel wennen. Als je overstapt van Black Ops 3, naar Medieval Warfare, dan is dit echt een hele andere wereld en dat is ook goed. De momenten dat ik mij ook echt kon verdiepen in Medieval Warfare, kwamen uit de gameplay voort.
Deze variate in gameplay komt ook voort uit het grote scala aan game modi die in de game zitten. Zo heb je Team Deathmatch, Capture the Flag, Free for All en King of the Hill. Er zijn in de game nog veel meer modi te vinden en dat geeft variatie. Daarnaast is er ook nog een Arena mode, waarin je een tegen een speelt, hierin ben je wel een team en zullen de laatste twee overgebleven ridders een grote finale spelen.
Daarnaast is het gevoel van een slagveld geweldig. Op het moment dat er zoveel mensen tegenover elkaar staan en proberen elkaar te verslaan, krijg je echt het gevoel van een slagveld, van een grote strijd die geleverd wordt, om de koning te redden of gevangen te nemen. Als Historici is dit een heerlijke beleving.
De slagvelden zijn soms wat minder, en dan vooral de gevechten een op een. De game heeft namelijk moeite met het registreren van bewegingen. Ik heb vaak gehad dat ik afstormde op mijn tegenstander, ik een slag maakte, hem raakte, maar dat de game niks registreerde. In het begin was het niet heel vervelend, maar nadien de game vorderde, merkte ik dat dit een terugkomend verschijnsel was. Iets wat jammer is, want op het moment dat jij zeker weet dat je als eerst geslagen hebt, valt het tegen om jezelf neer te zien gaan.
[/text_block_nav][text_block_nav title=”Sound”]Sound
Sound kan een game maken of breken, een game als Star Wars Battlefront is qua variatie niet geweldig, maar het geluid in de game zorgt voor de sfeer. Dit is bij Chivalry niet het geval, de muziek maakt de game niet, want in de maps zit eigenlijk geen soundtrack. Je hoort alleen de zwaarden tegen elkaar kletsen en ridders schreeuwen als zij aanvallen. Ook dit valt tegen, er zit weinig sfeer in, waardoor ik als speler niet geweldig in de game wordt gezogen, de slagvelden voelen voor mij niet intens genoeg aan, terwijl als er een goede soundtrack onder was gezet, dit voor veel meer diepgang had kunnen zorgen in de speelbeleving.
Genoeg Keuze
De game zit allesbehalve genoeg keuze, wat ik al eerder zei, is er genoeg keuze in game modi. Daarnaast is er ook genoeg keuze in het kiezen van je speelstijl. Je kan alle duels namelijk ingaan op vier verschillende manieren. Je kan als een boogschutter spelen, een Vanguard, een Man-At-Arms en de Knight. De Boogschutter is goed voor long-range combat. De Vanquard is traag, maar maakt gebruikt van tweehandige wapens, waardoor zijn aanvallen sterker zijn. Dan heb je ook nog de Man-At-Arms, hij is licht gepantserd en heeft een hoge snelheid. De Knight is het sterkst qua aanval, maar zijn aanvallen kosten veel stamina, dus zorg ervoor dat elke aanval telt! Met de Knight hak je iemand zijn hoofd er makkelijk van af en wat is er mooier dan dat op een slagveld?
[/text_block_nav][text_block_nav title=”Conclusie”]Conclusie
Chilvary: Medieval Warfare is een game die ik op voorhand zag als als een game die de slagvelden eer aan zouden doen die ook ooit in de Middeleeuwen waren. De gameplay zorgt soms voor het gevoel, maar alles eromheen, zorgt ervoor dat het zoveel afbraak doet aan de beleving. Het geluid is niet op niveau, er mist een sfeer dankzij het gemis van een soundtrack in de maps. Daarnaast voelen de maps soms wat inspiratieloos aan en zijn de omgevingen in de maps niet next gen waardig. Je merkt dat het niet voldoet aan de huidige standaarden, ondanks de prijs die ervoor gevraagd wordt, dit is zonde, want er had meer ingezeten.
Daarentegen is de gameplay goed, en laat het de game wel lekker wegspelen, daarnaast is er genoeg keuze in de game om je niet te vervelen. Veel game modi blijven interessant en houden je in de game. Ook de keuze tussen de vier classes is fijn en afwisselend, daardoor blijft de game lekker spelen!
[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”Toch, ga ik de game de komende tijd spelen, gewoon, om het slagveld op te gaan en het genoegen te krijgen om een paar hoofden af te hakken!” positives=”Slagvelden
Fun Factor is erg hoog
Afgehakte ledematen” negatives=”Graphics ogen verouderd
Het geluid is niet hoogstaand
Soms heeft het last van clipping problemen”][rating title=”Gameplay” value=”8″ range=”10″]
[rating title=”Graphics” value=”5″ range=”10″]
[rating title=”Sound” value=”6″ range=”10″]
[rating title=”Variatie” value=”7,5″ range=”10″]
[/review_summary][/vc_column][/vc_row]