Personage: Kapitein Price, Gaz, Kamarov
Level: Blackout. Reddingsactie van de Russische informant Nikiloa uit de handen van de Russische Ultranationalisten.
Markus Peekna, Studio Character Artist: “De SAS truien in de originele game waren geherstructureerde versies van een jas. Hoewel dit toentertijd een legitieme en vindingrijke oplossing was hebben we vrij snel besloten om outfits te ontwerpen voor Price en zijn crew.”
Personage: Kapitein MacMillan
Level: One Shot One Kill. Flashback scene met Luitenant Price, wanneer hij en Kapitein MacMillan de Russische wapenhandelaar Imran Zakhaev proberen te neutraliseren.
Charles Morrow, Creative Visual Director: “Het ontwerpen van de Chernobyl reactor, omgeven door bossen, vanuit het perspectief van een sniper – in aanvulling op de minuscule details op de voorgrond – was een leuke uitdaging. De manier waarop een wereld wordt gecreëerd is veranderd. In Modern Warfare werd een raamkozijn met een of twee muisbewegingen gemaakt. In deze scene is het raamkozijn geheel gemodelleerd, waarbij het zelfs een interne structuur heeft.
Personage: Vijandelijke soldaat
Level: Heat. Kapitein Price en de SAS gaan achter een belangrijk doelwit aan in een afgelegen dorp, dat zwaar wordt bewaakt door vijandelijke groepen.
Ryan Butts, Lead Artist: “Het team heeft elk personage ontworpen met de aandacht alsof het ging om het hoofdpersonage van de game. Op deze afbeelding zie je een van de vijanden; van de handschoenen tot het gasmasker, iedere naad en iedere steek zijn nauwkeurig ontworpen om een zo echt mogelijk gevoel te creëren.”
Personage: Kapitein MacMillan
Level: All Ghillied Up. Flashback scene met Luitenant Price wanneer hij en Kapitein MacMillan wanneer zij infiltreren in vijandelijk gebied om een illegale wapendeal te onderscheppen en tegen te houden.
Ryan Butts, Lead Artist: “De Ghillie-uitrusting is een van de meest iconoische kledingstukken uit de Modern Warfare franchise. Het doel was om dit zo realistisch mogelijk te maken, niet alleen wanneer het personage zich beweegt, maar ook door bijvoorbeeld de wind. Dit voegt een nieuwe dimensie van realisme toe aan de missie.
Personage: Kapitein Price en Griggs
Level: No Fighting in the War Room. Rennend door de ondergrondse bunker om de lancering van de nucleaire raketten te voorkomen.
Markus Peekna, Studio Character Artist: “De meeste aandacht tijdens de review van de vormgeving ging naar Kapitein Price. Van de kleinste details zoals poriën, de diepte van zijn kraaienpootjes en oneffenheden van zijn huid tot de vorm van zijn gezichtshaar. Naar alles is opnieuw onder de loep genomen om hem meer levendig dan ooit te maken. We voelde ons verantwoordelijk om zo dicht mogelijk bij het originele personage te blijven, maar hem tegelijkertijd naar het heden te halen, in een tijd van videogames met een enorm hoge kwaliteit.”
Personage: Imran Zakhaev
Level: The Coup. Zahaev is de man die de touwtjes van Khaled Al-Asad in handen heeft gedurende de moord op President Yasir Al-Fulani.
Charles Morrow, Creative Director Visual: “Ons doel met Imram was om hem onderscheidend te maken van zijn zoon, Viktor. Imran als de wijze strateeg, meer gericht op resultaat dan op zichzelf, en Viktor, die graag in de schijnwerpers staat. Om het contrast tussen deze twee te versterken heeft Imran een vlekkerige huid gekregen, na te veel blootstelling aan de zon, en onverzorgd haar. In