Home Gaming Call of Duty Modern Warfare 2 Review, inclusief Warzone 2.0

Call of Duty Modern Warfare 2 Review, inclusief Warzone 2.0

Goed, misschien vroegen mensen het zich af, misschien ook niet hoor dat kan natuurlijk. Waar blijft jullie review van Modern Warfare? Nou, hier is hij, waarom duurde het zo lang?? Omdat ik vol de multiplayer en campaign heb doorgelopen, daarna gewacht op warzone, flink duur de bugs gegaan ben en warzone en DMZ ook alvast helemaal plat heb gespeeld. Hiermee krijg je nu dus de meest complete review, waar alles in zit. En voor vragen kan je ons altijd berichten. Maar laten we snel beginnen!!!

Voor mij heeft Call of Duty een rijke historie aan verhaal, zo nu ook met Modern Warfare 2, het verhaal van deel 1 gaat verder en wauw. De campaign zet je in de voeten van Task Force 141, hierin zitten veel bekende namen uit de serie. Wat wel leuk is dat er wat leuke vermeldingen in de game zitten waar de klassieke spelers fijne herinneringen aan hebben. Mocht je deel één niet gespeeld hebben, troost je dan alvast, je kan gewoon aan de slag en je hebt niet het gevoel dat je echt wat mis.

Het plot van de game zie je van mijlen ver al aankomen, maar de weg er naar toe is gewoon echt heel vet. Met Price, Soap en Ghost aan het roer, knal je jezelf een weg door diverse plekken op de wereld. Daarnaast heb je een heerlijke interactie tussen de karakters en hun meningen. Je leeft op een moment ook wel echt mee en de spanning zal ook zeker stijgen. Maar goed, je speelt het verhaal niet voor het verhaal eigenlijk. Je hebt het verhaal voor de rit, want het is alsof je een achtbaan in stapt en er niet uitkomt. Je maakt dingen mee die je niet eerder zag in videogames. Mocht je de campaign nog niet gespeeld hebben, geef deze echt een kans. Daarnaast speel je ook operators vrij voor de multiplayer en wat dubbel xp tokens.

De hele campaign is niet zo heel lang, je ramt er in een weekend doorheen. Maar dat is zoals gezegd echt een leuk weekend vol actie, explosies en mooie locaties. Want de game ziet er daarnaast ook vet uit. Zeker next gen is de game een plaatje. Ik kan al niet wachten op het vervolg van dit verhaal en hoop dat die misschien in de vorm van een DLC komt.

Dan eigenlijk het geen dat voor de komst van Warzone de boventoon voerde, misschien nog steeds maar de strijd is aangegaan. De Multiplayer van Call of Duty staat al jaren vol aan actie, snelheid, skills en veel heel veel kills maken.
De marketing omtrent de Call of Duty games is toch altijd goed, met teasers, hypes en goeie trailers worden de campaign en multiplayer dik aangekondigd. En dit keer was het voor mij persoonlijk echt fijn, de trailers oogde vet, het oogde als boots on the ground en weg van de oude meuk en futuristische shit. Voor mij is dat echt wel heel fijn, aangezien ik het toch ergens wel zat ben die oude shit.

Activision heeft dit keer als doel genomen de game redelijk te hervormen. Dit doet het door redelijk wat veranderingen in gameplay, zo werd slide cancel eruit gehaald en voelt de game echt lekker aan. Ik heb al redelijk wat tijd in de game zitten en moet zeggen dat het totaal niet verveeld. Het tempo voelt als vanouds en de hervonden stijl ligt de game heerlijk. Als je het gevoel eenmaal hebt dan maai je zo door het veld heen.

Daarnaast kwam de game uit met aardig wat maps, het maakte niet de fout om hierin flink te snijden. Het dropte genoeg mappen, ook voor ground war. Zo kon een ieder zijn weg vinden in de game, maar ook mensen die niet de FPS speelstijl lekker vinden kunnen nu hun gang gaan, er is namelijk een third person modi in de game. De game zet je achter je karakter neer en geeft je zo de mogelijkheid om de game te spelen. Bij het inzoomen ging deze dan nog wel in FPS, maar met een update is dat ook weer aangepast. Zo zit  er dus voor iedereen wel een modi in de game. Ook zijn in de multiplayer de bekende modi weer terug te vinden, als TDM, Domination, Hardpoint, etc. Activision beloofde ons dat de Hardcore mode kwam, deze is onlangs geleverd en omgedoopt tot Tier 1, daarbij komen er in de loop nog meer modus aan.
Ook aan innovaties op het veld is gedacht, zo is er een nieuwe lethal bijgekomen, de Drill Charge, deze gaat door een muur of object heen en dropt aan de andere zijde een granaat. Dit is ideaal voor mensen die in huisjes zitten om ze eruit te krijgen. Het maakt dat campen achter een muurtje ineens niet mogelijk is want je krijgt zo zo een ding in je gezicht.

Naast de multiplayer is er ook weer de terugkeer van Spec Ops Co-op, hierbij ga je met een vriend het gevecht aan met NPC’s. Er zijn 4 missies en ze voelen als vervolg op het verhaal. Ze vinden plaats in Al Mazrah en geven je dan meteen een beetje een vibe van de Warzone map. De missies zijn meer open dan je misschien gewend bent en daardoor krijg je wat meer tijd om te leren hoe alles werkt.

Ook zijn er nieuwe kits om te ontdekken en te levelen, de Assault, Medic en Recon zijn uitgerust met elk hun eigen skill set. Des te hoger het tier niveau des te beter de kit is. Deze kits ga je dan ook gebruiken in de Raid mode die later komt, de Raid zal een drie speler co-op missie zijn met gevechten en puzzels.

Spec Ops is wat mij betreft een leuke toevoeging en heerlijke afwisseling op de multiplayer. Wel moet ik zeggen met de komst van DMZ is de aantrekkingskracht minder groot. Ook vind ik het jammer dat de spec ops maar met zijn tweeën gespeeld kan worden en niet met 3 of 4 vrienden.

Als we even kijken naar de Gunsmith dan zijn daar de meningen nogal over verdeeld, de één vind het echt mega kut en de ander kan het wel waarderen. Persoonlijk vind ik het wel leuk dat je nu wordt uitgedaagd om met wapens te spelen waarmee je anders nooit zou spelen, dit om bepaalde attachments te behalen. Het is hiermee dus compleet anders dan voorgaande jaren en het vergt dan ook wat uitzoek werk hoe je wat vrij speelt. Wel is het grote voordeel dat als je nu een attachment vrij speelt, je deze ook meteen hebt op alle andere wapens in hetzelfde wapen platform. Hiermee hoef je niet meer te grinden voor attachments die je wilt, deze heb je dan en kan je echt de focus leggen op het afstellen en vrijspelen van camo’s. Want afstellen is ook een nieuwe feature, het is namelijk mogelijk als je wapen max level is deze af te stellen. Je kan per attachment de tuning aanpassen zodat deze nog meer naar jou smaak reageert.

Dit alles komt dan samen in het nieuwe Warzone 2.0 en DMZ. Want waar de multiplayer vet is, zijn voor mij deze twee nieuwe releases echt dik. Hier heeft Activision wel echt een slag geslagen als je het mij vraagt. Voor warzone voegt het elementen uit Blackout en warzone samen, plus de nieuwe mechanics. Het geeft een hele nieuwe ervaring aan je game, plus de map is vele malen groter heeft soms een gesplitste cirkel, wat maakt dat je echt op je hoede moet zijn en ogen in je rug dient te hebben. De vijand komt overal vandaan. Voor mij is de komst van Warzone 2.0 dan ook echt een goeie toevoeging en zeker na de deceptie die ik caldera vond. En dan is er DMZ, de mode is gereleased in een beta vorm en doet zich voor als een mix van Escape from tarkov meets COD. Je hebt missies om te voltooien, blueprints of wapens die je kan halen, in een map die vol zit met AI en operators. Ga je dood ben je de loot en de wapens die je had kwijt. Het is dus zorg dat je oppast, samenwerkt en zorgt voor een succesvolle exfil, alleen zo kom je verder en verder in de missies. Activision beloofd ons genoeg missies en diversiteit en tot nu toe komen ze die belofte goed na.

Als je alles bij elkaar optelt dan is voor mij deze Call of Duty echt een 2022 game en zeker een goeie stap naar voren. Ik ben vast ook zaken vergeten, maar anders wordt het verhaal echt zo heel lang. Er zit genoeg in, je kan van alles doen. De game is grafisch echt dik en dik in orde. Het enige puntje van kritiek waren in het begin de diverse en flinke bugs die de game rijk was. Deze werden per patch en update aangepakt, maar leverde wel genoeg frustratie op. Het Menu heeft ook zo zijn plus en minpunten, maar het vergt ergens ook gewenning. En alles wat nieuw is is toch vaak echt wennen.