Home Gaming BlazBlue Entropy Effect Review

BlazBlue Entropy Effect Review

Voordat ik deze review begin moet ik zeggen dat BlazBlue Entropy Effect geen Fighting game is zoals de andere BlazBlue hoofddelen van de gamesserie. BlazBlue Entropy Effect is een rogue-like actie game die wel gebruik maakt van verschillende karakters uit de games serie. Nou gaan we ons verdiepen in de game zelf en hieronder lees je ons oordeel van BlazBlue Entropy Effect!

BlazBlue Entropy Effect’s verhaal draait om een technologische wereld die door robots word draaiende gehouden. Door middel van flashbacks en opgespaarde spheres kun je steeds meer achter de waarheid komen wat er is gebeurt met de mensheid en hoe het weer goed te maken. De game is een mix van Fantasie en Science Fiction. Er word veel gesproken in de game en er is veel lore achter de game. Gelukkig is er genoeg te zien en te bespelen en kun je zo weer terug naar eerder gespeelde levels om alles er uit te halen. Hoe verder je in het verhaal komt hoe meer objecten je tegen komt die zorgen dat je steeds meer over het achtergrond verhaal kan vrij gaan spelen. Dit zorgt voor een goede afwisseling tussen verhaal en gameplay.

Je gaat merken dat de mix van actie en verhaal goed werkt want je verlangt naar beide. Zodra je aan het knokken bent ben je weer bezig om aan het verhaal te denken en zodra je het verhaal ziet wil je weer knokken. Tussen de momenten dat je aan het vechten bent kom je in de wereld waar je de robot ACER bestuurd. Als je als ACER speelt kun je exchange points ( EP ) en action points ( AP ) uitgeven om je karakters te verbeteren. Ook moet je steeds meer Prototype Analysers vrijspelen om hiermee steeds meer speelbare karakters mee vrij te gaan spelen. Ieder karakter heeft zijn eigen manier van spelen en dat zorgt voor veel afwisseling in de gameplay.

Hoe verder je komt in het verhaal hoe meer mogelijkheden je krijgt. In het begin zal je kleine levels krijgen waar je je doorheen moet knokken waar je later steeds meer het gevoel krijgt dat je een Metroidvania aan het spelen bent.

Ik moet zeggen dat de game heerlijk speelt op de PC. Ik heb de game gespeeld met een controller en de gameplay is zo lekker en speelt zo snel en vloeiend dit is echt heerlijk om te spelen. Ook zijn er later in de game de mogelijkheid om verschillende attributen te gebruiken zoals ijs, vuur, elektriciteit en nog veel meer. Deze attributen zorgen dat de gameplay steeds veranderd en meer mogelijkheden geeft.

Als je de fighting games van BlazBlue nooit gespeeld hebt zul je deze game briljant vinden. Heb je de games wel gespeeld zul je wat verward zijn door het verhaal omdat het niet echt overlapt. Het is echt een standalone spin-off van de normale serie.

Heb je nog nooit een game in de BlazBlue serie gespeeld en hou je van rogue-like actie spellen dan ben je bij dit spel op het goede adres. Die-hard fans van de serie zullen hier ook van kunnen genieten maar moeten even aan het verhaal gaan wennen. Al met al is BlazBlue Entropy Effect misschien wel een van de betere titels in zijn genre en zeker de moeite waard om te spelen.