BIS BV, marktleider in audiovisuele & ICT-totaaloplossingen, narrowcasting, video conferencing en ruimte-inrichting, heeft gekozen voor de ERP-oplossing van Exact. Dit bedrijfsbrede en geïntegreerde systeem, ondersteunt de financiële, operationele, logistieke en serviceprocessen van BIS. Daarnaast ondersteunt de Exact-oplossing ook de CRM en HRM processen van BIS. Hiermee krijgt BIS volledig inzicht in de processen rondom klanten, projecten en contracten én werkt op deze manier aan een verdere optimalisatie van haar dienstverlening.
Daarnaast zorgt de ERP-oplossing van Exact voor een verder doorgevoerde automatisering van processen, waardoor meer efficiency en een hogere kostenbesparing gerealiseerd kunnen worden. In totaal zullen meer dan 200 medewerkers gebruik gaan maken van het innovatieve softwareplatform.
Door de jaren heen heeft BIS een goed functionerend en adequaat ecosysteem ontwikkeld, met diverse op maat gemaakte applicaties rondom het huidige ERP-systeem. De ontwikkelingen op ERP-gebied gaan echter snel en het bedrijf wilde nog beter inzicht in de operatie en de service naar klanten. Daarom is besloten tot het vervangen van het huidige systeem.
Geïntegreerde processen
“In de selectieprocedure hebben we met diverse partijen om de tafel gezeten. Exact bleek voor ons de ideale partner, omdat zij het automatiseren van zowel commerciële, operationele als dienstverlenende processen sterk hebben geïntegreerd”, aldus Jean Pierre Overbeek, CEO van de BIS groep. “Uiteindelijk heeft de perfecte match tussen onze eisen en wensen en de standaardmogelijkheden van Exact ons overtuigd, waarbij Exact ons zelfs nog meer biedt dan onze huidige maatwerkapplicaties, zoals een 360 graden-klantview.”
Mobiel
De engineers van BIS gaan tevens actief gebruikmaken van de mobiele app voor servicemanagement. De servicemonteurs en installatietechnici kunnen nu mobiel werkbonnen en urenlijsten verwerken en laten ondertekenen vanuit de Exact oplossing.
Paul Ramakers, Managing Director Business Solutions: “We zijn er trots op met BIS samen te mogen werken. Hoewel ze onderdeel zijn van een beursgenoteerde moeder herkenden we in de gesprekken met BIS een organisch gegroeide mkb-organisatie, die zich snel heeft weten te ontwikkelen van een productgeoriënteerde organisatie, naar één waarin klanten en services nog meer centraal staan. We zien dat veel bedrijven uitdagingen hebben om de klant centraal te zetten in de snel veranderende markt. Daar hoort bij dat je nieuwe diensten ontwikkelt, je serviceniveau verhoogt en mogelijkheden voor de klant verder uitbreidt. Onze ERP-oplossing sluit heel goed aan bij hun uitdagingen, daar hebben we de match met elkaar gevonden”.