Home Gaming Babylon’s Fall Review

Babylon’s Fall Review

Platinum Games en Square Enix die samen gaan werken voor een RPG dat klonk mij als muziek in de oren. Toen wij de mogelijkheid kregen om de game Babylon’s Fall te mogen recenseren had ik als RPG verslaafde gelijk oren naar deze kans en wilde hem zeer graag gaan checken. Nu ik de game een flinke tijd heb gespeeld kan ik nu mijn oordeel vellen over de nieuwste game van deze twee grote studio’s. Check hieronder mijn oordeel over de game!

Platinum Games

Platinum Games is onder andere bekend van games als Bayonetta en NieR: Automata dit zijn niet de minste titels want deze titels wisten door critici hele hoge cijfers te behalen. Deze games waren uniek en vernieuwend in hun soort. Vorige week is Babylon’s Fall verschenen en ik zeg het niet graag maar deze game had in de huidige staat nog niet mogen verschijnen.

Wat is het?

Wat is Babylon’s Fall voor game vraag je je misschien af. Babylon’s Fall is een RPG waarin je missies kunt doen zowel solo als samen met andere online spelers. De missies draaien erom dat je steeds verder komt in de toren van Babylon. Alleen voelt de game nu nog behoorlijk leeg aan. De game mist nog onder andere nieuwe missies , verhaal elementen en nog meer spel elementen. Je kan het vergelijken als games als Anthem en Marvel’s Avengers die bij het begin ook nog niet alles in zich hadden om een grote titel te worden maar later ook flink werden uitgebreid.

Samen sta je sterk

In Babylon’s Fall speel je met maximaal drie extra spelers samen door missies heen. Elk karakter is een Sentinel geworden aan het begin van de game. In de intro word verteld dat Sentinels gevangenen zijn die een Gideon Coffin ( een soort parasiet ) met zich mee krijgen die zich vasthecht aan de Sentinels lichaam. Deze Gideon Coffin zorgt ervoor dat je bepaalde krachten met je meekrijgt zodat je de gevaren van de Babylon Tower kan overwinnen.

Het jammere is wel dat als je alleen de missies wil ondernemen dit bijna niet te doen is. Dit komt omdat je vijanden tegen krijgt die je het makkelijkst met vier man samen moet gaan verslaan. Met zijn vieren is dit wel leuk en uitdagend maar in je eentje is dit bijna niet te doen.

Combat

De combat in Babylon’s Fall is niet wat je gewend bent van games van Platinum Games. Waar in andere games van de ontwikkelaar de gevechten soepel en snel gaan is het in deze game het tegenovergestelde. Ook hierin zie je weer dat je meerdere mensen nodig hebt om de game te spelen en de mooie combo’s te maken. Ben je in je eentje word je al neergehaald voordat je de combo beëindigd.

De UI

De User Interface ( UI ) is helaas ook niet erg geslaagd. Je hebt tussen de missies in een hub wereld waarin je kunt rondlopen. Helaas is het design niet goed vormgegeven. Zodra iemand de hub inkomt of verlaat krijg je een melding in je scherm te zien. Je krijgt ook een aantal icoontjes te zien in je scherm met mensen waar je iets mee kan maar in het begin van de game staan ze er al maar kun je er nog totaal niks mee.

Battle Pass

Net als vele live games heeft ook Babylon’s Fall een Battle Pass. Je kunt in de game een gratis route volgen en een extra betaalde route die zorgt dat je nog meer vrijspeelt maar hier moet je dus voor betalen. Helaas zijn hier de beloningen ook niet om over naar huis te schrijven. Dit is dus erg zuur als je al betaald voor een volledige game en dan ook nog eens een premium abonnement moet afsluiten.

Babylon’s Fall is een game die in deze staat zoals hij nu is nog niet uitgegeven had mogen worden in mijn ogen. De game is gewoon nog niet af. Dit is niet wat we gewend zijn van Platinum Games die normaal gesproken gewoon goede titels afleveren. Babylon’s Fall heeft wel de potentie om een grote game te zijn maar helaas is de game niet geworden wat het zou moeten zijn. Misschien met de nodige nieuwe elementen en DLC pakketten dat de game beter word maar voor nu helaas een dikke NEE.