Met The Surge, zijn vervolg en het originele Lords of the Fallen heeft Deck13 de afgelopen jaren een reeks solide Soulslike-games ontwikkeld, maar met de komende release lijkt het iets anders te willen doen. De actie-RPG Atlas Fallen lijkt een intrigerende prospect in de aanloop naar de lancering, dankzij zijn unieke setting en belofte van spannende gevechten, terwijl de visuele aspecten van de ervaring ook indruk hebben gemaakt op basis van wat er is getoond.
Maar hoe goed kunnen we verwachten dat het spel draait op consoles? In een recent interview met GamingBolt bevestigde Atlas Fallen creative director en Deck13 managing director Jan Klose, toen hem de vraag werd gesteld, dat op de PS5 en Xbox Series X/S de actie-RPG een kwaliteitsmodus zal hebben, waarin het spel wordt uitgevoerd in 4K en 30 FPS, en een prestatie modus, die streeft naar 1440p en 60 FPS. Ondertussen zal het spel op de Xbox Series S draaien op een “stabiele” 1080p en 60 FPS.
Klose bevestigde ook dat Atlas Fallen ondersteuning zal bieden voor dynamische resolutieschaling, wat zal helpen “de framerate op peil te houden in datagevoelige situaties”.
Atlas Fallen wordt op 10 augustus gelanceerd voor PS5, Xbox Series X/S en pc