Home Reviews Arrow: “Blood Debts” Review

Arrow: “Blood Debts” Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Na gister de ontzettend goede Flash aflevering gezien te hebben is het jammer om te zeggen dat Arrow de kwaliteit van een maand geleden deze aflevering niet, dat betekent zeker niet dat het een slechte aflevering was, maar gewoon niet zo goed als we van dit seizoen gewend zijn.

Deze review bevat spoilers.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Plot”]Plot:
Blood Debts pakt hervat zich een paar dagen na de vorige aflevering, we komen er in de eerste paar minuten achter dat Felicity nog leeft, ondanks dat vindt Olliver dat het niet meer langer zo kan met Dhark en besluit hij om voorgoed een eind te maken wat betekent dat we de Olliver van de eerste seizoenen terug gaan zien die alles doet om zijn doel te bereiken (misschien iets minder dan in de eerste seizoenen, maar hij moord weer). Om dit uit te gaan voeren besluit hij om nog meer samen te gaan werken met Quentin Lance, dit zal wel betekenen dat Lance zijn cover bij Dhark op gaat moeten geven wat hij geen fijne gedachte vindt omdat hij zich zorgen maakt over zijn dochter, maar na een gesprek met haar besluiten ze dat het toch het beste is om het wel te doen.
Ondertussen bij Felicity in het ziekenhuis krijgt ze te horen dat ze nog een operatie moet ondergaan om haar zenuwstelsel helemaal te laten herstellen, deze operatie gaat alleen niet volgens gepland en we krijgen te horen dat Felicity nooit meer zal kunnen lopen (het blijft we Arrow dus wie weet ooit wel).
Terug bij Team Arrow duikt er weer een oude bekende op met de naam Lonnie Machin (Anarkyst), Olliver bedenkt dat hij wel weet waar Dhark zich bevind dus gaan ze achter hem aan. Als ze hem eenmaal te pakken hebben blijkt dat hij niks wil opgeven, maar hij laat wel doorschemeren dat hij Dhark ook dood wil hebben. Tegen de mening van de rest van het team in bevrijd Olliver hem met het doel Dhark te doden. Dit plan faalt alleen als blijkt dat de tracker die Olliver op hem had geplaatst ontdekt is en daardoor niet werk, daar nog bovenop gaat hij nu ook achter de familie van Dhark aan wat Olliver niet wil omdat hij geen “onschuldige” mensen dood wil hebben. Dus moet Team Arrow zo als gewoonlijk weer op pad om de familie van Dhark te redden. Daar aangekomen komt Olliver Dhark tegen, ze vechten even maar Dhark komt al gauw tot de conclusie dat Olliver zijn familie heeft gered en geeft hem als “tegenprestatie” nog een aantal weken om gedag te zeggen aan zijn familie en vrienden voordat hij hun allemaal vermoord (lieve man die Dhark).
De aflevering eindigt met een emotioneel moment tussen Felicity en Olliver waarin hij haar duidelijk maakt dat hij ondanks dat ze nooit meer kan lopen nog altijd van haar zal houden, en zij hem duidelijk maakt dat hij koste wat kost Dhark moet vermoorden.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Olliver en Felicity”]Olliver en Felicity:
Hoewel deze aflevering zeker niet een van de beste Arrow aflevering was (ook zeker niet de slechtste) deed het toch zeker een hoop goed, dit is bijvoorbeeld de relatie die Felicity en Olliver in deze aflevering hebben, je ziet dat hij het oprecht moeilijk heeft met hou het met Felicity gaat en dat ondanks dat hij zegt van niet dat hij zeker wel zichzelf de schuld geeft. Dit is allemaal top uitgespeeld en maakt voor mij een groot deel van de aflevering goed.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Andy Diggle”]Andy Diggle:
Een ander verhaal dat deze aflevering tot alsnog een degelijke aflevering maakte was de relatie die John en Andy deze aflevering hebben. Tot hiervoor heeft John zijn broer alleen maar behandeld als een verrader en hebben ze verder weinig echt contact. Deze aflevering kwam daar verandering in omdat John via een andere aanpak informatie probeerde te bemachtigen van zijn broer, hierdoor kwam de menslelijke kant die hij nog steeds had weer naar boven en beginnen ze langzaam maar zeker een relatie op te bouwen, als is het nog wel heel fragiel.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Anarky”]Anarky:
Ik moet eerlijk bekennen dat toen Anarky weer in beeld kwam, ik compleet vergeten was wie het ook als weer was. Dit is de rest van de aflevering gebleven en ik denk als hij ooit nog terugkomt op Arrow ik weer niet ga weten wie het is want hij is gewoon niet memorabel, hij heeft niks aan het verhaal toegevoegd en lijkt er alleen maar in zijn gedaan omdat hij een geschiedenis met Thea had (alsnog ik weet niet meer wie het was maar nadat ik de wiki had teruggelezen bleek dat hij ergens eerder dit seizoen voorkwam). Ik hoop daarom ook dat dit de laatste keer is dat we hem gaan zien, of hij moet een of andere ontzettend goede comeback gaan maken. Maar het lijkt me sterk.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Oordeel”]Oordeel:
Ondanks dat ik deze aflevering teleurstellender vond dan de rest van de afleveringen dit seizoen, betekent dat niet dat ik het een slechte aflevering vond. De actie was zoals vanouds goed en er zaten wel degelijk een paar interessante verhaallijnen die mij uit laten kijken naar volgende week!

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”Arrow heeft wat opstartproblemen, maar is nog steeds vermakelijk”
positives=”Andy en John
Olliver en Felicity