Home Reviews Arrow ‘A.W.O.L’ Review

Arrow ‘A.W.O.L’ Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Na vorige week een beetje een tegenvallende aflevering te hebben gehad met een paar positieve dingen pakt de aflevering van deze week de positieve dingen en doet er mooie dingen mee!

Deze review bevat spoilers.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Plot”]Plot:
In de aflevering van vorige week zagen we onder andere hoe het met Felicity afliep en hoe ze het vermogen om te lopen verloor, verder zagen we ook een opbloeiende relatie tussen John en zijn broer Andy. Deze twee dingen waren toch wel de beste dingen van die aflevering en die twee dingen staan dan ook centraal deze aflevering.
Beginnend met John en zijn familie die deze week toch wel het meest centrale punt waren in de aflevering, als de familie van John een hoofdrol speelt dan is Amanda Waller natuurlijk ook weer van de partij en dat was deze aflevering ook het geval.
In de aflevering zien we een nieuwe organisatie genaamd Shadowspire die vermoedelijk illegaal in wapens handelt. Team Arrow raakt met de organisatie in conflict als ze een oude vriend van de vrouw van John afmaken om zo binnen te kunnen dringen in een warenhuis. Ongewillig moet Team Arrow nu dus samen met ARGUS werken om Shadowspire zo te kunnen stoppen, wat ze alleen niet wisten is dat het eigenlijke doel van Shadowspire was om ARGUS binnen te dringen om een aantal documenten te bemachtigen. Dit gebeurt als Arrow, Speedy en Canary in het veld zijn dus er is geen backup om ze te beschermen als Shadowspire ARGUS binnenvalt. Gelukkig kan John met de hulp van zijn broer iedereen uitschakelen dit is alleen niet zonder ernstige gevolgen, Amanda wordt namelijk in die tussentijd door het hoofd geschoten (waardoor we waarchijnlijk nooit meer een Suicide Squad in Arrow gaan zien).
In het Felicity gedeelte van de aflevering zien we haar struggelen met het feit dat ze nooit meer zal kunnen lopen, dit wordt verergerd door het feit dat ze van de pillen die ze tegen de pijn krijgt gaat hallucineren, hierdoor hallucineert ze de vroegere versie van zichzelf die haarlaat twijfelen aan de levenskeuzes die ze tot nu toe heeft gemaakt, dit geeft voor een aantal mooie dialogen en een nieuwe diepte in het personage van Felicity!

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Andy Diggle”]Andy Diggle:
We krijgen deze aflevering een stuk meer te zien van het verleden van Andy en waarom hij de keuzes heeft gemaakt die hij heeft gemaakt, dit is allemaal goed in mekaar gezet. Je ziet dat het een personage die tussen 2 dingen in staat, zijn oude wereld en zijn broer en aan alles merk je dat hij er oprecht mee zit. Het enige wat ik tot nu toe aan beetje jammer vind aan zijn personage is dat ze het wel heel snel laten goedkomen met zijn broer, ik hoop dan ook niet dat dit de komende aflevering in dit tempo blijft doorgaan.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Felicity”]Felicity:
We hebben de vroegere Felicity natuurlijk al wel eens in flashbacks gezien, maar in deze aflevering krijgen we nog een beter idee van hoe ze vroeger was, we zien de vroegere Felicity de hele tijd op zichzelf inpraten en zichzelf compleet gek maken. Dit is een leuke afwisseling van wat Felicity normaal in een aflevering doet en een goede verhaallijn om haar te over het feit heen te komen dat ze nooit meer zal lopen.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”oordeel”]Oordeel:
Arrow pakt zich weer goed op na vorige week en geeft ons een solide aflevering die wat dieper in gaat op een aantal personages, de dood van Waller is jammer en leek me niet heel erg nodig en ook de relatie tussen Andy en John gaat wat mij betreft veel te snel maar verder was dit een geweldige aflevering!

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”Arrow herstelt zich goed”
positives=”De relatie tussen Andy en John blijft leuk
Felicity krijgt nog meer diepte