Home Movies Ant-Man and the Wasp: Quantumania review

Ant-Man and the Wasp: Quantumania review

Vorige week mochten wij al even naar Ant-man & the Wasp toe, de nieuwe Marvel film en tevens de start van Fase 5. Op zijn zachtst gezegd viel Fase 4 natuurlijk tegen, er zaten wat films en series in, maar echt spectaculair was het allemaal niet. Nu draaide Fase 4 ook meer om de introductie van nieuwe karakters en zal Fase 5 ons echt de grote nieuwe Bad guy brengen. We krijgen te maken met Kang, welke al een korte introductie kreeg in de serie Loki. Maar hoe is Ant-Man als start van de fase, is de film het waard.

Site pictogram

Als je een echte fan bent en al van het begin bij Marvel plakt, dan ga je de film sowieso dik vinden. Het is episch, groots, maar ook heel klein, en toch een tikkeltje vernieuwend. We krijgen meer te zien van Cassie Lang, welke een goeie rol pakt in deze film. Maar de film gaat niet voor iedereen zijn, er zit gewoon een rode draad in, er zijn grappen of opmerkingen die je weer terug kan halen uit de oudere Ant-Man films of andere Marvel films. Het is dus echt een film voor de liefhebber. Als je kijkt naar het tempo van de film, het heeft redelijk wat actie, goeie laag met humor, vind ik dan, en verder kijkt het heel fijn weg.

De film is weer geregisseerd door Peyton Reed, daarbij kwam het script van Jeff Loveness. Het begin van de film is vergelijkbaar met de andere Ant-Man films, enkel nu heeft Scott lang natuurlijk de wereld gered van Thanos en zijn er redelijk wat dingen veranderd. Cassie is samen met Hank bezig met onderzoeken omtrent het Quantum Realm en Scott heeft een boek geschreven. Dit wordt op een leuke en grappige wijze vertelt en maakt het dan ook best wel leuk, ik zou deze wel willen lezen haha. Enkel het onderzoek dat Cassie doet escaleert zo snel, Janet is erop tegen dat dit onderzoek gedaan wordt, enkel het hoe en wat blijft vrij lang in het midden liggen.

Verder dan dat is het verhaal wel snel duidelijk, het wordt vind ik goed opgebouwd en verteld. Daarbij de locatie waar de film zich afspeelt, het Quantum Realm, is zo verschrikkelijk mooi. Het is de wereld onder die van ons, heel spectaculair. De wereld zit vol met leven, microscopische wezens. Heel vet om te zien. Hier beneden speelt de hele film zich af en is waar Kang zich zelf heeft gemaakt tot wat hij daar is. Over het hoe en wat wil ik gewoon niet heel veel vertellen, dat is aan jou om te ervaren en te beleven.

Ik kan alleen zeggen dat ik Jonathan Majors als Kang echt wel een vette toevoeging vind en heel benieuwd ben naar wat er allemaal in de toekomst ligt met dit karakter.

Ant-Man and the Wasp: Quantumania is nu te zien in bioscoop