Home Gaming Afterpulse Review

Afterpulse Review

by Mark van Truijen

De spaanse ontwikkelaar Digital Legends Entertainment bracht hun Afterpulse naar de Switch, een squad based shooter met flink wat wapens. Helaas is de transitie niet geheel vlekkeloos.

Je zou misschien denken dat je de mobiele versie van een andere shooter hebt opgestart, best logisch wel aangezien de game eerst op de mobiel uitkwam. Je bent een soldaat en komt in diverse situaties terecht waar je het opneem tegen een verschillend aantal vijanden. Helaas komt dit allemaal niet geheel goed uit de verf. De controls zijn nou niet echt handig gedaan, het werkt niet soepel, er is niet echt een verhaal, de moeilijkheid is echt ver te zoeken en dan het ontwerp van de mappen is nou niet geheel spannend te noemen. Goed, misschien had het gewoon een mobiele titel moeten blijven, maar is alles dan zo slecht?

Goed, laten we even naar de graphics kijken, er zitten wel wat vette wapens in, deze zien er goed uit in je loaduit menu. Maar dat was het dan ook wel. Zodra je in een game zit valt het toch wel op dat er misschien verkeerde keuzes gemaakt worden. Het is oke, maar vanuit het derde persoon perspectief zijn de wapens sowieso niet te onderscheiden. Mocht je dus wat hebben gecustomized is dit totaal niet zichtbaar meer.

Je karakter is natuurlijk wel zichtbaar en daardoor kan je de aanpassingen doen en deze dan weer terug zien in je potje. Dan is het ontwerp van de levels gewoon vrij standaard, als je beetje shooters gewend bent dan is dit makkelijk te verorberen.

Helaas is elke map vrij donker van opzet, dit maakt het soms wat lastig te navigeren, maar zeker ook niet memorabel. Het blijft niet echt hangen en dat is toch wel jammer.
De game is echt basic shooter stuff, waar wordt er gevochten, ga erheen, vindt de vijand en schiet. Dit is het en natuurlijk zijn we dat gewend van shooters maar het is vrij boring in deze. De game was oorspronkelijk voor de mobiel en nu op switch is het dan toch net wat minder.

Het is daarnaast niet mogelijk in te zoomen en te mikken, wat het best ruk maakt. Het is maar een beetje zoeken, je mikpunt op de vijand zetten en de kogels laten vliegen. Mis je nog? Loop dan gewoon dichterbij.
Het lopen en bewegen in de game is naar mijn mening totaal niet lekker ontworpen. Je loopt ook alleen om nieuwe vijanden te vinden en dat is het wel. Je hoeft ook geen dekking te zoeken of iets, de game heeft een perfecte lading aan auto-aim en maakt dat gewoon lekker makkelijk. Nee, totaal geen uitdaging of doel in bewegen.

De game is niet helemaal slecht, er zit genoeg variatie in voor wapens en armor. Hiermee kan je je eigen unieke stijl mee gegeven aan degame. Wapens zijn geranked in een sterren systeem, meer sterren is beter wapen. Daarnaast hebben we een progressie en level systeem, wat nog wel leuk is. En dan vinden we in de armor de unieke stats, zoals verminderde schade of verbeterde schade bij dit.

Hoe kom je dan aan de gear? Juist, lootboxes, deze ontvang je na missies of wedstrijden en natuurlijk kunnen deze gekocht worden met echt geld. Je favoriete gear kan dan ook nog eens worden geupgrade om nog beter te worden. En met een goeie en sterke loadout kan je eigenlijk vrij spelen als een god. Je waant je dan door het level heen en knalt alles neer. De enige manier om spullen te vergaren is de game te spelen. En dat is nu net wat je soms niet wilt.

Nee, al met al wil ik de game niet over en over spelen. Het is leuk hoor unieke gear en loot. Maar de gameplay is voor mij toch doorslag gevend en deze is gewoon te simpel en niet leuk.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x