Home Gaming3DS Activision Blizzard Media Networks lanceert vernieuwend eSports Broadcast Network

Activision Blizzard Media Networks lanceert vernieuwend eSports Broadcast Network

by Sven

Op de IAB Digital Content NewFronts 2016 kondigde Activision Blizzard Media Networks (ABMN) vandaag de nieuwe activiteiten aan die binnenkort te verwachten zijn op het MLG.tv streaming platform van het bedrijf.

MLG.tv presenteerde zijn Enhanced Viewing Experience (EVE) tijdens het event. De High-Definition videostream heeft een ingebouwd algoritmisch systeem waarmee kijkers live worden voorzien van wedstrijdstatistieken, tot op de seconde nauwkeurige leaderboards en andere informatie, die de wedstrijd die ze volgen extra interessant maakt.

Steve Bornstein, voorzitter van Activision Blizzard Media Networks en voormalig CEO bij ESPN, betrad het podium en stelde de host van het netwerk voor aan het publiek. Presentator en ex-professioneel gamer Chris Puckett wordt de presentator van MLG.tv’s dagelijkse ESR uitzendingen. Puckett neemt interviews af, geeft zijn persoonlijke inzichten en brengt nieuwsitems.

“We bouwen aan een netwerk dat 100% in het teken staat van eSports en de passie van de fans,” zegt Steve Bornstein, voorzitter Activision Blizzard Media Networks. “MLG.tv gaat een belangrijke rol spelen om zo het volle potentieel van het eSports publiek te realiseren. Dat doen we door mooie en betekenisvolle content te creëren, die het ook waard is om te delen.”

“eSports is een groeiend fenomeen dat zijn omslagpunt zo zoetjes aan bereikt en een steeds groter publiek aanspreekt,” volgens Mike Sepso, SVP Activision Blizzard Media Networks. “We vinden het geweldig om met IAB samen te werken en adverteerders hier tijdens de Digital Content NewFronts 2016 op de mogelijkheden te wijzen. De omvang van ons digitale netwerk, gecombineerd met onze inzichten in de kijkgewoontes van dit publiek, brengt ons in een unieke positie om de advertentiebranche te doordringen van de mogelijkheden. Met behulp van onze kennis van het publiek kunnen zij de kijker perfect targeten en hen aanspreken via het platform van hun keuze.”

ABMN gaat de content lanceren tijdens de MLG Anaheim Open, een tweedaags Call of Duty®: Black Ops III toernooi dat van start gaat op 10 juni 2016. Op de MLG Anaheim Open wordt ook de samenwerking met Facebook geïntensiveerd. De samenwerking stelt MLG.tv in staat om live wedstrijden uit te zenden en zo ESR content aan te bieden bij de 1,6 miljard gebruikers van Facebook.

“eSports biedt volop nieuwe mogelijkheden en het krijgt steeds meer prioriteit bij ons,” aldus Dan Reed, Head of Global Sports Partnerships bij Facebook. “Met meer dan 1,6 miljard mensen op ons platform en steeds meer VOD en live streaming producten bevinden wij ons in een unieke positie om eSports fans op maat te bedienen. We vinden het geweldig dat we de handen nu ineen slaan met Activision Blizzard Media Networks, marktleider als we het hebben over eSports. Samen kunnen we fans premium ervaringen bieden, met nieuwe formats en programma’s op ons platform.”

ABMN’s NewFronts presentatie werd geopend met een video van de division’s record-breaking live championship, die vorige maand in de Nationwide Arena werd gehouden. Sepso en Puckett kregen op het podium gezelschap van Josh Cella, ABMN’s Head of Sales, om zo de nieuwe inhoud te presenteren. Het event werd gehouden in het PlayStation Theater op Times Square in New York.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x
%d bloggers liken dit: