Home Gaming PRINGLES KAAPT TWITCH STREAM VAN INFLUENCER

PRINGLES KAAPT TWITCH STREAM VAN INFLUENCER

by Pim, Sel

Gisterenavond werd Pringles het eerste merk ooit dat de gamewereld en het echte leven samenvoegde door het Twitch-kanaal van een game-influencer over te nemen om zijn nieuwe campagne te lanceren.

Het lanceringsmoment vond plaats op het Twitch-kanaal van Leah Viathan met een verrassingsoptreden van een Zombie. De Zombie is een door Pringles bedacht personage genaamd Frank, die uit de West of Dead videogame in Leah’s kamer ontsnapte om te proberen Leah’s blikje Pringles te pakken te krijgen, wat gamers en Leah’s fans over de hele wereld schokte. De onthulling vond plaats gisteren (woensdag 27 januari) om 19.00 uur. Om het moment opnieuw te zien, ga naar Leah’s Twitch profiel hier.

Gamers keken reikhalzend uit naar de lancering, aangezien Leah voorafgaand aan de lancering via haar social media-kanalen teasde op de samenwerking.

Na de samenwerking met Xbox hebben Pringles en West of Dead, met in de hoofdrol Ron Perlman, samen Zombie Frank bedacht, wat de gamecampagne krachtiger maakt. Frank’s introductie in de echte wereld levert een innovatieve campagne op waarin entertainment en reclame voor het eerst samengaan.

Na een reeks video’s en streams met andere influencers zoals DoigbyDelux en Reborn_Live, zal Frank vanaf 10 februari opnieuw geïntroduceerd worden in West of Dead met een nieuw doel – iets wat de gamescene nog niet eerder heeft gezien. Na geleerd te hebben om socialer te worden dankzij Pringles, zal Frank een permanent lid worden van West of Dead waar hij aan een tafel in de saloon zal zitten te wachten om spelers te ontmoeten en hen te voorzien van hints en tips.

Susie McBeth, Brand Manager van WEST OF DEAD“Het samen creëren van een gaming campagne is iets waarvan we wisten dat onze spelers het leuk zouden vinden en zich ervoor zouden inzetten. Het is een leuke ervaring geweest en we zijn enthousiast om deel uit te maken van iets nieuws en innovatiefs. De Pringles-campagne past perfect bij West of Dead en we kijken ernaar uit om Frank vanaf februari weer te verwelkomen.”

Stephanie Thys, Europees marketingdirecteur van Pringles zegt hierover: “Dit is de derde gamingcampagne die Pringles lanceert en als toonaangevend snackmerk was het geweldig om een ‘first ever’ te lanceren. Het was erg leuk om zo’n boeiende ervaring voor gamers te creëren en we weten dat gamers van het onverwachte houden. Het is geweldig om te zien dat zelfs onze Zombie Frank niet kon wachten om een paar Pringles in handen te krijgen. We hopen dat snack- en gamefans veel plezier zullen beleven aan de ontmoeting met Frank en het spelen van de West of Dead-game.”

De samenwerking tussen Xbox en Pringles geeft gamefans de kans om via on-pack promoties diverse prijzen te winnen, waaronder Xbox Series X consoles, gepersonaliseerde Pringles Xbox Wireless controllers, en de kans om deel te nemen aan een exclusieve Halo multiplayer trainingssessie met het 343 Pro Team.

Om kans te maken op een van de Xbox-prijzen, moeten Pringles-fans naar de Pringles website gaan en hun code op de verpakking invullen om te ontdekken of ze een Pop and Play-winnaar zijn.

The West of Dead game is nu te spelen via Xbox Game Pass of te koop bij verschillende retailers. 

Je kunt de overname van Leah’s Twitch kanaal hier bekijken.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x