Momenteel is er even genoeg keuze op het gebied van competitieve schietspellen, het is dan ook lastig om met iets origineels te komen. Veel hebben we al gehad of gezien. Iedereen weet onderhand ook hoe een shooter hoort te spelen en hoe het werkt. Het hoeft dan nog geen probleem te zijn, je kan namelijk alle kanten kom. Helemaal als je je game maakt met een lage drempel, een frisse blik en een plezierige speelstijl, dat is Rocket Arena. Je krijgt uit deze game genoeg plezier en vermaak.
Als we kijken naar de titel dan oogt deze op het eerste oog niet heel origineel, maar schijn bedriegt. De game oogt in zijn animatie al vrolijk en aandoenlijk, je gaat er uiteindelijk van houden. Wat ook meteen opvalt zijn de karakters, dan heb ik het over de uiterlijke kenmerken. Elk karakter is heerlijk uniek en flamboyant.
Als je dan begint aan de game valt je ook op dat niet enkel het uiterlijk verschilt, maar ook de mogelijkheden en speelstijl van elk karakter. Elke pot met een ander karakter voelt dan ook weer als een kleine leerweg. De ene speler is snel, terwijl de andere speler juist veel schade kan toebrengen. Dit geeft je dan ook weer diverse tactische opties om mee te spelen.
Het is dan ook goed te zien dat het team van Final Strike tijd heeft gestoken in deze Helden. Zowel in uiterlijk als in speelbaarheid. Elk karakter heeft zo zijn opties om deze te customizen met items. Er zitten genoeg outfits in de game die je dus kan aanpassen. Des te hoger je niveau wordt, des te meer opties je krijgt.
De besturing van de game is eigenlijk vrij easy, wat de instap toch lekker laag legt. Hierdoor kan je de focus meer leggen op hoe je de game speelt, in plaats van het druk maken over je knoppen. Als je de game opstart begin je met een korte, maar duidelijke tutorial. Hierin weet je eigenlijk meteen wat je te doen staat en welke knoppen je dient te gebruiken.
Als we de game even bekijken in zijn totaliteit en deze dan even tegen andere titels aanhouden, ben ik nog geen glitch tegen gekomen in de titel. Wat ik echt netjes vind. De game werd aangekondigd tijdens de EA play, gereleased en staat eigenlijk direct zijn mannetje. Goed, terug naar de speelstijl, of je nu PvE of PvP speel, je teams zijn altijd klein, 3v3. In de toekomst worden de teams waarschijnlijk iets uitgebreid, wel blijft dan de vraag in hoeverre dit in balans blijft. Momenteel werkt een 3v3 manier goed in deze game. Daarnaast is de game cross-platform, wat tegenwoordig een beetje een must begint te worden, vind ik zelf.
De game beschikt momenteel over vier speel modi. Mocht je nou vinden dat bots ook tot de modi behoren zijn het er vijf. De modi zijn erg vermakelijk, zo is er een modi waarin je de ball in het doel van de vijand moet krijgen, een modi die draait om KO’s, een modi waarin je munten moet verzamelen en een soort Capture The Flag modi. Des te meer je speelt, des te beter je de verschillende modi en karakters gaat begrijpen.
Zo zijn sommige karakters juist enorm handig in een bepaalde modi, waar het andere juist echt niet werkt. Je kunt het op deze manier zo moeilijk voor jezelf maken als je wilt.
De game scoort op alle fronten goed, de controls werken goed en zijn duidelijk en makkelijk. De instapdrempel is daardoor lekker laag. Dan zijn de teams wat klein, dit maakt het opzich wel overzichtelijk, al kan een potje toch eindigen in lekkere chaos. Voeg daar de goeie en leuke karakters aan toe en je hebt een heerlijke shooter.