Elke week vervolgen we met het toevoegen van nieuwe features aan de Red Dead Online Beta. De aankomende vier weken komen er nieuwe Showdown modi- en Racing modi, en ook een nieuw Free Roam-event die eerder vandaag beschikbaar werden. Naast het toepassen van spelersfeedback, en het behandelen van een aantal issues, heeft de beta periode ons in staat gesteld om de basis te leggen voor de meer geavanceerde aspecten van Red Dead Online die in aantocht zijn.

Onze ervaringen met het bouwen van andere online werelden hebben ons geholpen om een meer gevorderde fundering voor de open ruimten van Red Dead Online te creëren. Toch zal de wereld van Red Dead Online zich ontwikkelen in een eigen, unieke richting – eentje waardoor spelers meer ruimte hebben om hun speelstijl op een geheel persoonlijke wijze te customizen na verloop van tijd. Hierdoor kunnen ze zich dieper onderdompelen in de wereld en hun personage, en zich meer verbonden voelen met de ervaring om als cowboys, bandieten of revolverheld in het Amerika van de 19e eeuw te leven.

De aankomende grote update staat vooralsnog gepland voor later deze lente, en brengt een aantal feature upgrades en nieuwe content waaronder: 

Het Hostility-systeem

Het hostility-systeem bouwt voort op de anti-rouwmaatregelen die in februari zijn toegevoegd, met slimmere en responsieve functies die spelers ondergedompeld houden in de wereld via confrontaties en PvP actie. Spelers die schade hebben opgelopen door attackers kunnen zichzelf bijvoorbeeld verdedigen zonder dat hun Bounties of Hostility toeneemt. Voorheen werd zowel de aanvaller als het doelwit gemarkeerd als vijand – nu wordt de aanvaller die schade toebrengt onmiddellijk gemarkeerd als vijand van de aangevallen spelers; spelers zullen geen Hostility-verhogingen verzamelen door het doden van andere spelers die gemarkeerd zijn als vijand.

Hostility-toenames zijn niet van toepassingen binnen gestructureerde events zoals Free Roam Events, Free Roam-missies, Showdowns en Races. Het deelnemen aan player vs player- gedrag, gerelateerd aan Free Roam-missies, veroorzaakt geen toename van de vijandigheid. Het aanvallen van andere spelers die niet betrokken zijn bij zulke activiteiten zal je Hostility level doen stijgen.

Het Hostility-systeem heeft veel meer functies en zal helpen met een uitgebalanceerde ervaring voor alle speelstijlen.

Offensive and Defensive speelstijl opties

Sommige spelers willen zich onderdompelen in de wereld door simpelweg in vrede te vissen, paard te rijden of te jagen We willen deze opties aanbieden terwijl spelers comfortabel naast andere spelers kunnen voortbestaan. De aanvallende speelstijl lijkt veel op de huidige Free Roam-speelstijl zoals we deze al kennen, terwijl de defensieve speelstijl een meer geëvolueerde versie is van het Passive modus-concept, ontworpen voor een meer ‘grounded’ ervaring van Red Dead Online. Hierdoor krijgen spelers meer flexibiliteit in hoe ze omgaan met de wereld, en tegelijkertijd nemen we de nadruk weg van het vijandige contact met andere spelers.

Het kiezen van de defensieve opties introduceert evenwichten die een minder confronterende aanpak complimenteren: verdedigende spelers kunnen niet worden gelynched door rivaliserende spelers – hoewel, wanneer een defensieve speler een ander lyncht wordt diegene meteen verwijderd van de defensieve speelmodus en krijgen een flinke toename in hun Hostility-level. Verdedigende spelers zullen de mogelijkheid om zich op andere spelers te vast te leggen inruilen voor het voordeel dat andere spelers zich niet kunnen vastleggen op verdedigende spelers.

Ook al kunnen defensieve spelers zich richten op- en getarget worden in free aim, kunnen ze geen kritieke hits uitdelen of ontvangen. Als een defensieve speler wordt aangevallen met een headshot, zullen ze overleven en zich kunnen verdedigen via het Hostility-systeem of kunnen ontsnappen. Dit alles terwijl ze defensief blijven. Er zijn nog een aantal andere aanpassingen die de defensieve speelstijl met zich meebrengt, die allemaal zijn gebouwd om naadloos aan te sluiten met syteen als Hostility en Bounties, om alle spelers geworteld in de wereld te houden.

Een aantal toevoegingen: 

–       Meer A Land of Opportunities Missies: zet Jessica LeClerk’s zoektoch voor wraak voort terwijl je het pad van een scherpschutter of bandiet ontdekt

–       Nieuwe Free Roam Missies and missie-typen: Red Dead Online speelt zich af in de Jaren voor het singleplayer-verhaal, dus verwacht een aantal nieuwe en bekende gezichten te ontmoeten wanneer de de grens oversteekt

–       De Introductie van dynamic events: vecht tegen hinderlagen, initieer reddingen, verdedig mensen in nood en nog meer terwijl je de wereld bereist

Dit alles, plus updates voor de character creator, herstructureerde Daily Challenges die vijandige gameplay elimineren in Free Roam en een aantal grotere beloningen introduceren, de terugkeer van een classic wapen, de LeMat Revolvervan het originele Red Dead Redemption-spel en meer.

In de komende maanden zullen we doorgaan met het toevoegen van functies en inhoud waarmee spelers zich op gloednieuwe manieren kunnen onderdompelen in de wereld van Red Dead Online, terwijl ze kiezen welk soort leven ze voor zichzelf willen bouwen in frontier Amerika.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x