Vandaag onthulde ontwikkelaar en uitgever Nekki op de PC Gaming Show: Most Wanted een gloednieuwe trailer voor de gunfu-actiegame SPINE, die uitkomt voor pc en consoles. De nieuwe trailer toont de dynamische camera van de game en de futuristische cyberpunkwereld van SPINE – een combinatie van cinematografische actiefilmachtige regie met gevechten van dichtbij.
De nieuwe SPINE teaser trailer onthult nieuwe omgevingen, takedowns en een nieuwe gevechtsscène met een van de bazen van de game die voor het eerst te zien was in gameplay demo’s op Gamescom 2024 – een krachtige vijand uitgerust met een mech suit. De nieuwe trailer toont ook SPINE’s spraypaint mechanisme – gebruikt in gevechten door protagonist Redline om vijanden te verblinden ter voorbereiding op botverpletterende takedowns – en de dynamiek van de camera van de game, waardoor spelers nieuwe hoeken krijgen op de in-game actie en SPINE een echt filmische actiegame wordt.
“Met SPINE hebben we ons ten doel gesteld om opnieuw te bedenken wat ‘cinematische actie’ in een game kan zijn,” aldus Dmitry Pimenov, Game Director van SPINE. “Onze filosofie is simpel: als er iets spannends gebeurt op het scherm, willen we dat onderdeel maken van de gameplay in plaats van een passieve cutscene. We gebruiken ons eigen gepatenteerde Intellectual Camera System, ontworpen om de meest cinematografische hoeken voor de actie op het scherm te vinden zonder de gameplay te onderbreken, en omarmen gedurfde camerakeuzes, waaronder het gebruik van vooraf ingestelde camera’s in bepaalde scènes. Veel van deze beslissingen zijn geïnspireerd op iconische momenten uit klassieke actiefilms. Spelers zullen in de teaser van vandaag misschien wat hommages aan scènes uit John Wick Chapter 4 en Old Boy zien.”
Over SPINE:
SPINE is een singleplayer, verhaalrijke actiegame waarin de speler de rol aanneemt van de rebelse straatartiest Redline, vergezeld door haar bewuste gevechtsimplantaat, Spine. Spelers sluiten zich bij hen aan terwijl ze het autocratische AI-regime van Tensor Corporation uitdagen en leren elkaar te vertrouwen.
SPINE bevat camerawerk en gevechtschoreografie van stuntspecialisten in actiefilms en wordt aangestuurd door Unreal Engine 5 en Nekki’s originele animatie-engine, Cascadeur, waardoor spelers de ster worden van hun eigen actiefilm waarin geen twee gevechten hetzelfde zijn.
- Filmachtige ervaring – SPINE plaatst spelers midden in de actie met een dynamische gevechtscamera die elk gevecht als een film laat voelen, zonder ooit de controle van spelers te stelen.
- Innovatieve gevechten – Een spannende mix van filmische schietpartijen en beat ‘em up. Duik in de chaos van SPINE’s gevechten, waarbij elke beweging een dans is tussen geweervuur en rauwe, close-quarter kogelchaos. Het is niet zomaar een spel; het is een artistiek canvas voor je eigen stijl van vernietiging.
- Ongeëvenaarde sfeer – Duik in een actievol verhaal dat zich afspeelt tegen de achtergrond van een boeiende cyberpunkwereld. Ontdek het contrast tussen de glimmende, utopische façades en de grimmige, vervallen steegjes, terwijl elke locatie een podium wordt voor adrenaline-aangedreven vuurgevechten.
- Meeslepend verhaal – Ga op een grimmige reis naar de nabije toekomst met Redline, een rebelse straatartiest, en haar AI-metgezel, Spine — een gevechtsimplantaat met een eigen wil. Samen verzetten ze zich tegen een onderdrukkend AI-regime. Elk gevecht dat ze leveren, heeft gevolgen voor de straten waarin ze zich bevinden en verandert het leven van de mensen die ze ontmoeten.
Spelers kunnen SPINE op hun verlanglijstje zetten op Steam, PlayStation en Xbox.