Home Gaming Fellow Traveller benadrukt een sterk jaar voor de boeg en blikt terug op een succesvol 2024 tot nu toe

Fellow Traveller benadrukt een sterk jaar voor de boeg en blikt terug op een succesvol 2024 tot nu toe

by Jos Vis

Het boutique narrative gaming label Fellow Traveller maakte vandaag bekend dat het de komende 12 maanden een recordaantal van zes games zal lanceren. Het label heeft sinds januari van dit jaar drie onaangekondigde titels gecontracteerd, waardoor het jaarlijkse budget voor ontwikkelingsfinanciering is verhoogd en het team is uitgebreid op basis van een duurzame, langzame en gestage aanpak. De volledig onafhankelijke en zelfgefinancierde uitgever vierde ook meer dan 1 miljoen spelers van de narrative RPG uit 2022, Citizen Sleeper, en meer dan 25.000 verkopen van 1000xRESIST, het meest recente kritische succes.

Het label kondigde het nieuws aan bij de start van de jaarlijkse Publisher Sale en viert dit met enorme kortingen op Steam en Nintendo Switch en heeft updates onthuld voor veel van de aankomende titels. Pc-spelers kunnen van 11 tot 24 september ook demo’s bekijken van zes van de aankomende games op Steam.

De rijkdom aan aankomende titels staat in contrast met de lichtere output van het label de afgelopen twee jaar. Dit volgt op een besluit om meerdere ontwikkelaars meer tijd te geven wanneer dat nodig was en om te voorkomen dat ze op het laatste moment moesten tekenen om de gaten te vullen, waardoor het interne team de ruimte kreeg om te ademen.

“We hebben hier een simpele filosofie – geld is het middel, niet het doel”, aldus oprichter en directeur Chris Wright. “Het is niet zo dat we niet mikken op commercieel succes, want dat is nog steeds erg belangrijk; maar we streven ernaar om geld te verdienen zodat we deze opmerkelijke games kunnen publiceren, in plaats van games te publiceren als een manier om geld te verdienen.”

“We hebben onze winst de afgelopen 10 jaar elk jaar opnieuw geïnvesteerd en een langzame en gestage aanpak gehanteerd in plaats van koste wat kost groei na te jagen. Klein en gefocust blijven heeft ons in de gelukkige positie gebracht om onze eigen beslissingen te kunnen nemen, dev-teams te laten ademen wanneer ze dat nodig hadden en niet te haasten om gaten in ons schema te vullen die werden veroorzaakt door vertragingen. We zien de resultaten niet alleen in de kwaliteit van onze slate in het komende jaar, maar we zijn ook in staat geweest om ons team te laten groeien, onze financieringsbudgetten te verhogen en games verder vooruit te contracteren dan ooit tevoren.”

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x