Home Gaming Update voor Final Fantasy XIV: Dawntrail Benchmark op komst na gemengde feedback

Update voor Final Fantasy XIV: Dawntrail Benchmark op komst na gemengde feedback

by Sven

Op 14 april werd de Final Fantasy XIV: Dawntrail Benchmark gelanceerd, een tool waarmee spelers hun PC-hardware kunnen testen ter voorbereiding op de aankomende uitbreiding. Spelers kregen ook een voorproefje van de nieuwe karaktercreator en grafische updates van het MMO-spel. Hoewel sommige updates enthousiast werden ontvangen, waren andere minder succesvol.

Naoki Yoshida, de regisseur en producent van het spel, gaf toe dat er enkele problemen zijn met de nieuwe benchmarksoftware. In een bericht op Lodestone bevestigde hij dat sommige geplande updates niet zijn doorgevoerd, wat resulteerde in suboptimale belichting. Yoshida beloofde een nieuwe benchmark die beter de upgrades van Dawntrail zal weerspiegelen, maar benadrukte dat het nog steeds een testversie betreft — niet alle opties zullen noodzakelijkerwijs in de uiteindelijke versie verschijnen.

De feedback van de spelers op sommige veranderingen in Dawntrail was positief, maar Yoshida concentreerde zich vooral op de problemen die door de community van FFXIV naar voren werden gebracht. Hij schetste hun plannen voor verbeteringen en specifieke aanpassingen die onderweg zijn met een nieuwe versie van de benchmark. Voor de karaktercreator wees hij op drie specifieke problemen:

  1. “Levenloze” ogen door een gebrek aan highlights in de pupillen.
  2. Vlakke gezichtscontouren door verkeerde belichting veroorzaakt door tegenlicht.
  3. Een gebrek aan glans of een overmatige glans door specifieke weersomstandigheden tijdens het creëren van personages, zoals het gebruik van onweerswolken.

Daarnaast zijn er andere problemen met “bepaalde data en processen” geïdentificeerd. Yoshida noemde specifieke kwesties zoals het ontbreken van high-resolution texturen voor sommige rassen in FFXIV en problemen met de halslijnen van karakters. Deze zijn niet bedoeld om aanwezig te zijn in de uiteindelijke versie van Dawntrail.

Yoshida bood zijn excuses aan voor de misstappen en legde uit dat ze nog steeds bezig zijn met het verwerken van feedback. Voor fans die teleurgesteld zijn door de aanpassingen aan hun Warriors of Light biedt dit wellicht een kleine troost, hoewel de problemen met de texturen en het karaktercreatieproces historisch gezien niemands favoriet zijn. Yoshida legde uit dat sommige belichtingstechnieken uit het PlayStation 3-tijdperk gebruikt worden in de benchmark.

Het is nog niet bekend wanneer de bijgewerkte versie van de Final Fantasy XIV: Dawntrail Benchmark beschikbaar zal zijn. Yoshida heeft om wat tijd gevraagd om de problemen te onderzoeken en de benchmarkomgeving te reconstrueren. Een exacte releasedatum voor de vernieuwde benchmark zal later bekend worden gemaakt. Wat denken jullie, zal de nieuwe update de problemen oplossen?

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x