Home Gaming Baldur’s Gate 3 ontvangt Hotfix 17, diverse fixes aanwezig

Baldur’s Gate 3 ontvangt Hotfix 17, diverse fixes aanwezig

by Mark van Truijen

Larian Studios heeft een nieuwe hotfix uitgebracht voor Baldur’s Gate 3. Zoals gebruikelijk zijn de hotfixes meestal gericht op het oplossen van kritieke bugs en andere problemen. Het hoogtepunt van de laatste update is dat Gale nu niet meer je feest verlaat op het moment dat je stopt met het geven van magische items, op voorwaarde dat je duidelijk maakt dat je hem later iets zult geven.

Dankzij de update moeten spelers nu heel duidelijk maken aan Gale dat hij nooit magische items zal krijgen om hem te laten vertrekken uit het feest. Andere oplossingen als onderdeel van de update omvatten verbeterde compressie van savegames, wat tot doel heeft problemen veroorzaakt door grote savegame-bestanden te verhelpen. De update bevat ook kleinere oplossingen, zoals de Saving Throw-modifier van Safeguard Shield die nu correct wordt weergegeven op het Character Sheet.

Hoewel er oplossingen komen voor verschillende bugs in Baldur’s Gate 3 in een gestaag tempo, wordt de Xbox Series X/S-versie van het spel nog steeds geplaagd door een grote bug die spelers ervan weerhoudt om verschillende uren voortgang op te slaan. Terwijl de studio werkt aan een oplossing, staat er voor later vandaag een firmware-update gepland voor de Xbox Series X/S die hopelijk kan helpen het probleem te verhelpen.

Baldur’s Gate 3 is beschikbaar op PC, PS5 en Xbox Series X/S. Bekijk de volledige patchnotities voor de laatste hotfix hieronder.

PATCH NOTES:

Performance and Code

  • Fixed black and colourful visual artefacts sometimes appearing for 1 frame on PS5 when switching scenes or opening and closing UI windows.
  • Increased the compression of savegames, which should fix several issues caused by large savegame files.
  • Reduced the size of save files by removing summons that don’t exist in the game anymore.
  • Guarded against crashes caused when certain character resources (Actions, Bonus Actions, Superiority Dice, etc.) were added and later removed by a mod or cheat engine.

Gameplay and Combat

  • In Honour Mode, the aura of Cazador’s Potent Mist Form now properly dissipates after he’s no longer in Mist Form. Sorry!
  • Fixed the camera sometimes zooming in while jumping or casting projectile spells.
  • Fixed the ability to walk through open doors when you click beyond them from far away.
  • Fixed Thieves’ Tools in the camp chest or inventory of a companion who is waiting at camp not being accessible when lockpicking.

UI

  • Safeguard Shield’s Saving Throw modifier is now correctly reflected on the Character Sheet.

Flow and Scripting

  • Gale will no longer permanently leave the party if you don’t offer him any magic items while talking to him – unless you’re abundantly clear that you don’t plan on ever doing so.
  • Fixed characters getting stuck ‘in a story event’, preventing you from controlling them, after getting killed in the fight with Grym.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x