Game Pass is centraal gaan staan in de line-up van Microsoft als het gaat om gaming, het stuurt hiermee ook op een meer paltforme aansturing. Interessant genoeg vindt Playstation CEO Jim Ryan hier iets anders van.
Tijdens een Q&A tussen Ryan en analisten, zijn er wat dingen komen boven drijven, ook door het grote lek van Microsoft. De CEO zegt dat de eerste versie en het doel van de Gamepass niet echt werkte, hierdoor werdt er naar toe gestuurd dat er grote aankopen gedaan werden.
Ryan gaat verder dat uitgevers in de industrie zeggen dat het waarde vernietigend is, niet enkel voor individuele releases maar voor de hele game industrie. Hij geeft ook aan dat de 25 miljoen leden met Gamepass, niet in verhouding staan met de 50 miljoen PS Plus leden, daarbij schaart hij deze als een veel betere service.
“I can say with a very high degree of certainty that Microsoft has tried the first path and it did not work at all. That has driven them to make the large acquisition,” aldus Ryan (via Reddit). “I’ve talked to all the publishers, and they unanimously do not like Game Pass because it is value destructive, not only on an individual title-basis, but also on an industry level. The recent number of subscribers that Microsoft announced in January was 25 million. I am sure everyone has their own views on this, but I personally was expecting a larger number given all the money they have spent. We have close to 50 million PS Plus subscribers. We believe we have a meaningful subscription service.”