Home Gaming Armored Core 6: Fires of Rubicon review

Armored Core 6: Fires of Rubicon review

by Sven

Op Gamescom mochten wij al heel even ruiken aan Armored Core 6: Fires of Rubicon. Na Gamescom waren wij allemaal enthouisast over deze game en daarom krijgen wij er ook ontzettend veel zin in om deze game te reviewen. Weinig games zijn namelijk zo goed in het besturen van Mechs als de games in de Armored Core-Serie van FromSoftware. Het nieuwste deel, Armored Core 6: Fires of Rubicion biedt een verleidelijke mix tussen opwindende gevechten, veel aanpassingsmogelijkheden een een sciencefiction verhaal. Toch is de game niet zonder zijn gebreken, net zoals elke Mech die zijn eigen zwaktes heeft. Wij zullen jouw daarom meenemen met de hoogte en dieptepunten van dit avontuur.

Een van de opvallende kenmerken van Armored Core 6 zijn de immense keuzes die je hebt als het gaat om gevechten. Of je nu de voorkeur geeft aan raketten die neerduiken op je collega’s of explosieve ladingen, alles is mogelijk. De aanpassingsopties zijn even indrukwekkend. Je kunt elk aspect van je gepantserde kern aanpassen, van wapens en lichaamsdelen tot boosters en energiekernen. De potentiële combinaties zijn verbijsterend en bieden een speeltuin voor degenen die graag hun mechs willen fine-tunen. Hierdoor zijn de mogelijkheden eindeloos en kan je uiteindelijk op elke manier denkbaar een Mech bouwen.

Naast de immens grote mogelijkheden tot aanpassen en finetunen, zijn er ook verschillende soorten missies je uit blijven dagen. Van het infiltreren van bedrijven tot het bestrijden van door oorlog verwoeste steden en het verkennen van uitgestrekte ijsvelden, elke missie biedt een nieuwe uitdaging. Zweven onder betonnen bruggen om satellietlaser te ontwijken, een enorme Rubicon-strider, een soort roestige AT-AT Walker, uitschakelen door zijn verdediging stuk voor stuk uit te schakelen en ongezien blijven en fotografische opnamen vermijden voordat u uw toegewezen doelwit verrast aanvallen. De veelzijdigheid in missie-ontwerp getuigt van de creativiteit van het spel. Hierdoor voelt het spel op missie nooit eentonig of saai, maar juist uitdagend. Elke missie zorgt weer voor een nieuwe kijk op de game.

Ondanks dat je Mech ontzettend groot en zwaar is, voelt de Mech totaal niet zwaar en onhandig aan. De gameplay is vloeiend en voelt goed aan. De aanvallen van de Mechs voelen destructief aan. Het bewegen over het slagveld kan eenvoudig met de boosters die je hebt en die hebben ook een nauwkeurige controle. De vier wapens die aan afzonderlijke knoppen zijn toegewezen staan garant voor intense gevechten waar strategie centraal staat. Aanvallen zonder na te denken zal je zeker duur komen te staan.

Naast de variërende missiestructuur is er natuurlijk ook een verhaal in Armored Core 6. Je stapt in de schoenen van Piloot 621, een huursoldaat op de planeet Rubicon. De planeet, ooit verwoest door catastrofale branden, is nu een slagveld voor machtige bedrijven die op zoek zijn naar de waardevolle energiebron genaamd koraal. Het verhaal van het spel verkent de complexiteit van oorlogen tussen bedrijven, machtsstrijd en de morele consequenties van je acties. Terwijl je voor rivaliserende bedrijven werkt, bevind je jezelf in het midden van een web van intriges en conflicten. De audio-codec-berichten die worden gebruikt voor de levering van dialoog bieden een nuchtere en emotieloze achtergrond voor de troosteloze acties van de personages, wat bijdraagt ​​aan de sfeer van het spel. Dit is geen negatief punt, maar juist een postief punt dat FromSoftware weet hoe zijn een wereld en sfeer kunnen combineren in een boeiend verhaal.

De game ziet er daarnaast indrukwekkend uit. Het dorre landschap van Rubicon 3 vormt een schril contrast met de imposante machines en stalen architectuur die de omgeving domineren. De niveaus stralen een koude en onmenselijke sfeer uit, die weerspiegelt wordt in het verhaal van oorlog. De gedetailleerde mechs en wapens versterken verder de onderdompeling. De filmpjes die de game tussen de missies laat zien zijn adembenemend en laten je voelen als een klein tandwieltje in een kolossale machine.

Toch zitten er een aantal minpunten aan Armored Core 6. Zoals hierboven vermeld hoort een Mech zwaar te zijn en is de gameplay juist heel vloeiend en licht. Daardoor mist er wel een gevoel van gewicht. De Mech voelt niet als een tientonner aan. Dit is natuurlijk een designkeuze van de ontwikkelaar, die plezier en realisme probeert te combineren. Echter voelt de game hierdoor niet altijd trouw aan. Het landen mist soms het gevoel van impact en het navigeren door een level heen voelt soms iets te soepel voor de Mech waarmee je speelt.

Waar de missies uitblinken hoe goed ze zijn uitgewerkt, vallen de boss fights soms wat tegen. Sommige overladen je met salvo’s van raketten die bijna niet te verslaan zijn. Waar je door levels heen tactiek moet gebruiken om te winnen, moet je soms bij deze boss fights simpelweg button smashen, wat niet klopt met de opbouw van levels die je in de game normaal hebt. Je zal vooral bezig zijn met het leren van de patronen, waardoor boss fights niet altijd bevredigend aanvoelen, zeker niet na een geweldig level daarvoor. Later in het spel krijg je ook te maken met bepaalde AC’s. Dit zijn gepantserde kernen die je moet verslaan, alleen zijn die gevechten vaak altijd hetzelfde. Ook bij deze gevechten kan dus soms de frustratie en verveling toenemen, zeker vanwege het lange verhaal van de game.

Al met al is Armored Core 6: Fires of Rubicon een geweldige game in een serie van geweldige Mech games. Deze game combineert geweldig level design met boeiende missies en een groot scala aan aanpassingsmogelijkheden voor je Mech. Het gevoel dat jij uiteindelijk de sterkste Mech wordt in dit universum zorgt voor een gevoel van macht en kracht, waar deze game uitermate goed gebruik van maakt. Het is jammer dat de grote gevechten met de AC’s en de bossfights soms minder goed aanvoelen in een ijzersterke game, maar dat maakt de ervaring er niet minder op. Armored Core 6: Fires of Rubicon is een geweldige die je zeker gespeeld moeten hebben dit gamejaar. FromSoftware heeft weer een parel van een game afgeleverd in onze ogen.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x