Hoewel Unreal Engine altijd wijdverspreid is gebruikt onder game-ontwikkelaars in de branche, zie je maar zelden dat de first-party titels van Nintendo worden ontwikkeld met deze engine, hoewel er altijd uitzonderingen zijn. En de uitzondering op deze regel is behoorlijk bijzonder.
Het blijkt namelijk dat Pikmin 4 is gebouwd op Unreal Engine (hoewel het onduidelijk is welke versie van de engine is gebruikt). Dit is bevestigd via informatie die is vermeld op de achterkant van de downloadkaarten van het spel, die nu verkrijgbaar zijn in de Japanse winkels (opgemerkt en gedeeld door @Genki_JPN op Twitter).
Opmerkelijk genoeg is dit niet de eerste Nintendo-titel die gebruikmaakt van Unreal Engine. Het platformspel Yoshi’s Crafted World uit 2019 voor de Nintendo Switch is ook gebouwd met de ontwikkelingstoolset van Epic Games, hoewel dat spel is ontwikkeld door de third-party studio Good Feel, terwijl Pikmin 4 een volledig intern ontwikkeld spel is.
Pikmin 4 wordt uitgebracht op 21 juli voor de Nintendo Switch.