Home Gaming Six Days in Fallujah komt naar Early Access op Steam

Six Days in Fallujah komt naar Early Access op Steam

by Jos Vis

Victura en Highwire Games hebben vandaag aangekondigd dat hun aanstaande first-person tactische shooter Six Days in Fallujah op 22 juni 2023 zal verschijnen via Steam’s Early Access-programma. De game wordt gelanceerd met vier coöperatieve missies voor vier spelers. Deze missies spelen zich af op stadskaarten die elke keer dat de game wordt gespeeld procedureel worden gegenereerd om de onzekerheid van gevechten na te bootsen, samen met onbeperkte herspeelbaarheid.

Six Days in Fallujah is een zeer realistische first-person tactische shooter ontwikkeld met de hulp van meer dan 100 mariniers en soldaten die dienden in de Tweede Slag om Fallujah, evenals meer dan twee dozijn Iraakse burgers en soldaten. Gebaseerd op waargebeurde verhalen uit de strijd, vereist Six Days dat spelers real-world scenario’s overwinnen met hun vuurteam door echte militaire tactieken te gebruiken.

“De manier waarop we nu videogames spelen, is niet hoe mensen in het echte leven vechten”, zegt Sgt. Eddie Garcia, een marinier die gewond raakte tijdens de Tweede Slag om Fallujah. “Six Days in Fallujah vereist tactieken en teamwerk die meer op echte gevechten lijken dan welke andere game dan ook die ik heb gespeeld.”

Six Days introduceert veel nieuwe technologieën die gevechten realistischer maken:

Procedurele architectuur hervormt de binnen- en buitenkant van elk gebouw elke keer dat het spel wordt gespeeld. Net als in het echte gevecht weten spelers nooit wat ze kunnen verwachten.

Block-scale AI is een dramatische nieuwe benadering van AI gebaseerd op opstandige tactieken uit de strijd. In tegenstelling tot games waarin AI gedwongen wordt zich in zeer kleine gebieden te verplaatsen, kunnen AI-vijanden in Six Days overal op het slagveld komen, en ze zullen spelers stalken, flankeren en in een hinderlaag lokken terwijl ze hun aanvallen met elkaar coördineren en spelers in moeilijke situaties lokken.

Global Dynamic Lighting simuleert echt weer en lichteffecten op dynamische wijze, dus zichtbaarheid vormt de gameplay, vooral als spelers zich verplaatsen tussen verblindend helder buiten en angstaanjagend donker binnen. Realistische rook-, stof- en weereffecten bemoeilijken het zicht op onvoorspelbare manieren.

Tactische zandbak voor binnen en buiten. Spelers – en hun AI-vijanden – zijn vrij om uitdagingen vanuit elke richting aan te gaan in Six Days in Fallujah. In plaats van bijvoorbeeld een huis door een voordeur te breken, kunnen spelers ervoor kiezen om naar een dak te klimmen of daken over te steken op houten planken om van boven naar beneden aan te vallen.

In Early Access richt Six Days in Fallujah zich in eerste instantie op de ervaringen van brandweerteams van de Amerikaanse marine op de eerste dag van de strijd. Naarmate Early Access zich ontwikkelt, kunnen spelers er ook voor kiezen om samen te spelen als speciale operaties of Iraakse soldaten die naast coalitietroepen vechten, en spelers zullen burgers tegenkomen naarmate de strijd vordert. Victura is ook van plan om aanvullende samenwerkingsmissies uit te brengen, evenals verhaalcampagnemissies die echte verhalen uit de Tweede Slag om Fallujah nabootsen vanuit het perspectief van zowel de coalitietroepen als Iraakse burgers.

De Tweede Slag om Fallujah begon in november 2004 nadat Al Qaeda in Irak de controle over de stad Fallujah had overgenomen. Zes maanden later gaf de Iraakse premier opdracht tot een militaire operatie waarbij Iraakse soldaten samen met Amerikaanse en Britse troepen vochten om de stad te heroveren. Binnen een paar dagen was het een van de bloedigste veldslagen ter wereld in een halve eeuw geworden.

Six Days in Fallujah begon 18 jaar geleden met de ontwikkeling, slechts enkele maanden na het einde van de strijd. Ontworpen door een marinier die gewond raakte tijdens de slag, hebben meer dan 100 mariniers en soldaten, samen met meer dan twee dozijn Irakezen, geholpen bij de ontwikkeling ervan. De game werd in 2009 geannuleerd door de oorspronkelijke uitgever van de game, Konami. De ontwikkeling begon in 2017 toen uitgever Victura samenwerkte met ontwikkelaar Highwire Games, een studio die was opgericht door veel van de oorspronkelijke leiders van Halo en Destiny.

De pc-versie van Six Days in Fallujah wordt op 22 juni 2023 gelanceerd in Early Access in de Steam Store. De volledige release van de game zal naar verwachting in 2024 beschikbaar zijn voor zowel console als pc.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x