Home Movies Bon Bini Holland review

Bon Bini Holland review

Bon Bini Holland vertelt het verhaal van Robertico Florentina, gespeeld door Jandino Asporaat, die op Curaçao een leven heeft dat eigenlijk van zwendels aan elkaar hangt. Hij heeft een bedrijfje genaamd Bon Bini Bungalows, en hiermee verhuren ze zogenaamd bungalows. Enkel zijn de huisjes die hij verhuurt niet van hem, maar hebben gewoon een eigenaar. Je ziet al waar dit fout gaat, hij verhuurt het huis van een gevaarlijke crimineel aan een groep studenten, en we hebben een verhaal. Robertico is genoodzaakt om te vluchten naar Nederland.

In Nederland verblijft hij dan bij zijn Tante Judeska(Jandino Asporaat), en zal hij een baan moeten aannemen in de beroemde FC KIP. Hier zien we alle trouwe karakters die we kennen uit de show van Jandino, en het staat dan ook weer gerand voor de nodige onbeschofte grappen. Robertico heeft geld nodig om de crimineel af te betalen en komt in Nederland Ken Maduro(Dennis Rudge) tegen, Ken is eigenaar van Maduro hotels en heeft dus genoeg poen om Robertico uit de problemen te helpen. Als het plan bijna dichtklapt en Robertico het geld al kan ruiken wordt hij verliefd en komt zijn geweten boven drijven.

De film volgt eigenlijk een script wat we vaak terug zien komen, maar het verveeld nooit. De film is niet hoogstaand maar kijkt wel heerlijk weg. De heerlijke opmerkingen van Sidney, Judeska of Gerrie zijn smakelijk en zorgen dat ook dat je met een smile de zaal verlaat.

Jandino Asporaat

Voor deze film heeft Jandino diverse rollen gekregen, zo zal hij te zien zijn als Judeska; welke achter de toonbank bij FC Kip de perfecte gastvrouw is met haar heerlijke opmerkingen richting de klanten. In de kerk ontmoeten we Sidney, we kennen Sidney allemaal van zijn Boom Boom dingen, en die trend zet hij heerlijk voort in de kerkbanken. Een nieuwer karakter van Jandino is Gerrie, deze nederlandse vrouw woont op een flatje en is sinds haar introductie in de show wereldberoemd geworden, je herken hem er totaal niet in. Gerrie wordt altijd vergezeld door haar buurvrouw die lekker kort van stof is, Gerrie daarentegen is dat niet en heeft een heerlijk uitgesproken mening. Rajesh is een werknemer van FC Kip die we niet heel veel in de film zien, persoonlijk vind ik dit karakter niet echt een toegevoegd waarde hebben.

[review_summary title=”Review” summary=”Heerlijk onbeschoft!
” positives=”Judeska
De humor is Top negatives=Je moet deze niet voor het verhaal gaan kijken”][rating title=”Totaal” value=”3″ range=”5″]