Xiaomi, een van ’s werelds toonaangevende bedrijven op het gebied van consumentenelektronica en slimme productie, is vrijdag officieel van start gegaan met de Xiaomi International Theme Competition 2023.
Dit is de tweede keer dat Xiaomi’s International Internet Business Department (IIB) het jaarlijkse evenement organiseert. Met de slogan “Global Expressions, Local Inspirations” heeft de wedstrijd als doel meer ontwerpers aan te trekken uit de markten waar Xiaomi actief is en meer thema’s te genereren met lokale ontwerpen en motieven voor Xiaomi-gebruikers wereldwijd.
“Lokalisatie is altijd één van onze kernprincipes geweest tijdens onze wereldwijde expansie. Bij IIB geloven we dat de beste benadering om internetdiensten van topkwaliteit te leveren aan onze gebruikers is om dicht bij hen te komen, ze te begrijpen en echt contact met ze te maken. De internationale wedstrijd voor onze Theme-app is een belangrijke merkcampagne voor de internationale internetbusiness van Xiaomi, die onze toewijding aan het bouwen van een op maat gemaakte, plezierige MIUI voor iedereen overbrengt”, aldus Chan Liu, General Manager, International Internet Business Dept. van Xiaomi.
“We zien ontwerpers als de meest waardevolle partners als het gaat om het maken van nieuwe content voor onze Theme-app. Het is hun bijdrage die ervoor zorgt dat de app één van de populairste MIUI-apps is voor miljoenen gebruikers. We moedigen meer ontwerpers en Xiaomi-fans aan om deel te nemen aan deze wedstrijd. Het team heeft het ontwerpproces eenvoudiger dan ooit gemaakt door nieuwe en gebruiksvriendelijke ontwerptools te introduceren. Het maakt niet uit waar je vandaan komt, welke taal je spreekt, wat voor werk je doet of je professionele ontwerpervaring hebt; met passie en creativiteit heb je een kans om een ster te worden in het ontwerpen van thema’s”, aldus Charlie Cheng, hoofd van Core Applications, International Internet Business Dept. van Xiaomi.
Samen met de aankondiging van de wedstrijd heeft Xiaomi’s IIB ook een reeks video’s uitgebracht om de talenten van de ontwerpers achter de populaire Themes-functie te belichten. Deze video’s zijn verhalen over de samenwerking die centraal staat in de Xiaomi Community.
Elk van de vier korte video’s vertelt het verhaal van een ontwerper van Xiaomi Themes. Manolo, uit Italië, is een freelancer die een enkel zwart-wit thema heeft gemaakt dat meer dan 20 miljoen keer is gedownload. Matiba, een Colombiaanse kunstenares, omarmde haar traditionele cultuur door in samenwerking met Xiaomi kleurrijke smartphone-wallpapers te schilderen voor het carnaval van Barranquilla. Piyush begon als een gewone Xiaomi-fan met het maken van fantastische thema’s in zijn vrije tijd en heeft nu van zijn passie een carrière gemaakt in het kantoor van Xiaomi in India. Lu Zhiru, een van Xiaomi’s zakelijke partners, deelde haar ervaring over het werken met het Xiaomi Themateam in de afgelopen tien jaar.
Xiaomi staat bekend om zijn uitstekende smartphones en de mogelijkheid voor gebruikers de apparaten naar wens aan te passen. MIUI-thema’s spelen hierbij een centrale rol – dagelijks worden duizenden nieuwe thema’s ontworpen en geüpload door zowel professionele creatieven als gepassioneerde Xiaomi-fans. Met één tik kunnen MIUI-gebruikers zichzelf uitdrukken en hun Xiaomi-smartphones personaliseren met onder andere prachtige achtergronden, afbeeldingen van het vergrendelscherm en aangepaste pictogrammen.
Van 28 juli tot 1 november kan iedereen die mee wil doen aan de internationale themawedstrijd 2023 zijn of haar werk hier insturen. De beoordeling door experts en het stemmen vinden plaats van 1 november tot 28 december. Daarna worden de winnende ontwerpen bekendgemaakt en de prijzen uitgereikt. Alle thema’s van de wedstrijd kunnen door gebruikers worden gedownload. De eersteprijswinnaar van de wedstrijd ontvangt een prijs van 13.000 dollar. Ga voor meer informatie naar Xiaomi Community.