Mi Academy, Xiaomiās trainingsprogramma voor sales- en servicemedewerkers, Mi Fans en geĆÆnteresseerden, blijft successen behalen. De app, die ook in Nederland/BelgiĆ« beschikbaar is, wordt door Xiaomi uitgebreid met nieuwe content en een breder trainingsaanbod door een complete sectie van het digitale platform toe te spitsen op Android.
De Mi Academy-app werd in oktober 2020 gelanceerd en het platform heeft tot nu toe meer dan 18.000 gebruikers*. De app is ontwikkeld in samenwerking met Google en biedt trainingen over Xiaomi-producten en de applicaties van Google die op de smartphones van Xiaomi draaien. Sales- en servicemedewerkers, Mi Fans en geĆÆnteresseerden blijven dankzij de app eenvoudig up-to-date over al het nieuws over Xiaomi en hebben toegang tot trainingen, videomateriaal en self-assessment-testen.
Ou Wen, Head of Western Europe bij Xiaomi: āHet afgelopen jaar is digitale transformatie wereldwijd in een stroomversnelling geraakt. De klantervaring is niet het enige dat op zijn kop gezet is, dat geldt voor het hele verkoopproces en de retailsector. Daarom verdienen salesmedewerkers uitgebreide en diepgaande training om op deskundige wijze te kunnen voldoen aan de behoeften van iedere klant. Dankzij onze sterke relatie met Google kunnen we klanten altijd innovatieve en betrouwbare producten aanbieden, maar met dit project gaan we nog een stapje verder in een al succesvolle samenwerking. Het zorgt ervoor dat de kennis en ervaring voor het correcte gebruik van producten en diensten toegankelijk zijn voor salesmedewerkers.ā
Xiaomi verfijnt de app, die nu ook beschikbaar voor desktop, in samenwerking met Google door gerichte trainingen toe te voegen. In de app is het mogelijk om in de Google-sectie specifieke content te bekijken, zoals het Virtual Learning Lab, Self-Paced Learning en productvideoās waarmee sales- en servicemedewerkers kunnen deelnemen aan het Android Mobile Certification-programma. Xiaomi is momenteel het enige smartphonebedrijf dat rechtstreeks via de Mi Academy toegang biedt tot dit soort trainingen.
Flavio Cavalli, Director WEU Retail Training Operations bij Xiaomi: āWe hebben nauw samengewerkt met Google om een zo compleet mogelijk trainingsaanbod te creĆ«ren. Dat is nodig omdat we, als we het over smartphones hebben, steeds vaker praten over de hardware Ć©n de software waarmee we onze producten uitrusten. Het is belangrijk om te begrijpen wat de wisselwerking is tussen die twee elementen.ā
De Mi Community zal ook worden betrokken bij de training met Google. Hen wordt gevraagd om diepgaande videoās en thematische tutorials te maken. Xiaomi geeft een select groepje uit de community de kans om toegang te krijgen tot het Android Mobile Certification-programma. Daarnaast organiseert Xiaomi, in samenwerking met Google, activiteiten en trainingen voor consumenten met de ondersteuning van Xiaomi- en Google-trainers. Daarbij wordt uiteraard rekening gehouden met de coronamaatregelen die op dat moment gelden. Denk bijvoorbeeld aan activiteiten zoals demonstraties om aan te tonen hoe eenvoudig het is om over te stappen van een oude smartphone naar een nieuwe smartphone via Xiaomi. Dit dankzij Android- en Google-apps en -services die altijd beschikbaar zijn op Xiaomi-smartphones.
Meer informatie is te vinden op blog.mi.com/en.