Nieuw onderzoek van Xbox laat zien hoe Europese gamers verbonden blijven met Xbox Game Pass, waarbij leden vaker via gaming in contact komen met vrienden en familie dan niet-leden.
Na de recente aankondiging dat Xbox Game Pass nu wereldwijd 18 miljoen leden heeft, biedt dit nieuwe onderzoek, gebaseerd op een steekproef van 14.000 gamers in heel Europa, een blik op hoe gamers abonnementsdiensten ervaren en gebruiken voor hun vermaak. Uit het onderzoek bleek dat ongeveer de helft (53%) van de gamers in Europa minstens één keer per week multiplayer-games online speelt. Ondertussen stijgt dit cijfer voor Xbox Game Pass leden, die socialer zijn en zich bezighouden met verschillende soorten gaming in het algemeen en aanzienlijk vaker online multiplayer games spelen (17%) en ook online games spelen met zowel familie (19%) als vrienden (18%).
Het onderzoek toont ook aan dat entertainmentabonnementen een steunpilaar zijn in het dagelijks leven, waarbij 95% van de gamers in Europa toegang heeft tot een entertainmentabonnement (dat toegang geeft tot films, tv, muziek, enz.), waarbij 68% van de respondenten ook een actief gaming abonnement heeft. Als we kijken naar hoe vaak Europese gamers verschillende content consumeren via abonnementsdiensten, vertelt meer dan tweederde ons dat ze minstens één keer per week films / tv kijken (72%) en naar muziek luisteren (65%) via een abonnement. Gamingabonnementen zijn nog relatief nieuw, maar als we kijken naar engagement, volgen ze andere entertainmentdiensten die al veel langer bestaan. Nu al speelt de helft (53%) van de Europese gamers minstens één keer per week games via een abonnementsservice, wat aanzienlijk toeneemt tot 76% van de Europese Xbox Game Pass leden die minstens één keer per week games via de service spelen.
“Gaming heeft een unieke kracht om mensen bij elkaar te brengen, en het is ongelooflijk om te zien hoe Xbox Game Pass een waardevolle rol speelt voor zoveel mensen in Europa die gaming gebruiken als een manier om regelmatig contact te maken met vrienden en familie”, aldus Ryan Cameron, EMEA director Xbox.
Volgens het onderzoek is de belangrijkste reden waarom Europese gamers zich aanmelden voor een nieuwe abonnementsservice, of het nu gaat om gaming of breder entertainment, voornamelijk om toegang te krijgen tot veel verschillende content, waarbij 59% zegt dat dit de belangrijkste reden is dat ze zich zouden aanmelden voor een nieuwe abonnementsservice. Andere belangrijke redenen om je aan te melden voor een nieuwe service zijn onder meer een eenvoudig installatieproces (55%) en onmiddellijke toegang tot nieuwe content zodra deze wordt vrijgegeven (55%).
Xbox Game Pass biedt gamers meer keuze en mogelijkheden voor het ontdekken, ervaren en verbinden via games. Xbox Game Pass heeft een bibliotheek met meer dan 100 geweldige games om te ontdekken, van platformgames en racegames tot actie-avontuur, online multiplayer en alles daartussenin. De bibliotheek wordt voortdurend bijgewerkt met nieuwe games die de hele tijd worden toegevoegd, waaronder releases op de eerste dag van Xbox Game Studios, grote AAA-games, toevoegingen van Bethesda Softworks-games (nieuw voor de Xbox familie) en ongelooflijke ID@Xbox-games. Xbox Game Pass Ultimate is ook beschikbaar op console, pc en mobiele Android-apparaten vanuit de cloud (bèta).