Wuchang: Fallen Feathers heeft zichzelf in de loop der tijd op veel radars geregistreerd met zijn vertoningen, en de aankomende actie-RPG van Lenzee en 505 Games blijft er veelbelovend uitzien. Tijdens de derde dag van de Gamescom-livestream van Xbox onthulde een interview met Lenzee mede-oprichter, CTO en game director Xia Siyun verdere details over de titel.
Gevestigd in 1647, zal Wuchang: Fallen Feathers proberen spelers onder te dompelen in een historisch geĆÆnspireerde fictieve Chinese setting aan het einde van de Ming-dynastie. Spelers zullen spelen als de gelijknamige Wuchang, die niet alleen veel van haar geheugen heeft verloren, maar ook op een zoektocht is om de mysteries te ontrafelen die haar zullen helpen haar zus te reanimeren.
Het spel zal niet-lineair en verticaal ontwerp bevatten, een sfeer geĆÆnspireerd door dark fantasy en wuxia genres, en een focus op omgevingsverhalen, terwijl belangrijke historische figuren ook een rol zullen spelen in het verhaal. Keuze- en consequentiemechanieken zullen ook bepalen hoe het verhaal zich ontvouwt.
Ondertussen zullen spelers op het gebied van gevechten toegang hebben tot een verscheidenheid aan verschillende wapens en speelstijlen, van het hanteren van twee zwaarden tot het dragen van gigantische tweehandige wapens, elk met hun eigen unieke sterke punten en attributen. Bekijk het ontwikkelaarsinterview hieronder, waar Siyun ook in detail ingaat op de technologieĆ«n die worden gebruikt om aan de titel te werken, zoals laserscanning, het gebruik van drones en cameraās om gegevens uit de echte wereld te verzamelen, motion capture en meer.
Wuchang: Fallen Feathers komt ergens in 2025 uit voor PS5, Xbox Series X/S en pc, en zal bij de lancering ook beschikbaar zijn via Game Pass.