Leenzee’s Wuchang: Fallen Feathers maakte in 2021 geen al te beste indruk met de eerste gameplay-beelden. Recentere beelden tonen echter een flink verbeterde presentatie, met vloeiendere animaties, levendige omgevingen en meer details. In een nieuwe developer diary onthult regisseur en studiobaas Xia Siyuan dat de game nu draait op Unreal Engine 5.
Dit is een grote upgrade ten opzichte van Unreal Engine 4, waardoor de game profiteert van realistischere belichting en geavanceerde physics-effecten. Siyuan prees bovendien het robuustere framework en bevestigde dat het team gescande modellen gebruikt, wat bijdraagt aan de visuele kwaliteit. Over het algemeen heeft de engine Leenzee geholpen om de culturele essentie van de game beter tot uiting te brengen.
Wuchang: Fallen Feathers verschijnt dit jaar voor Xbox Series X/S, PS5 en pc en is vanaf dag één beschikbaar op Game Pass. Het verhaal draait om piraat Wuchang, die wakker wordt in het Land van Shu zonder herinneringen. Al snel raakt ze verstrikt in de waanzin veroorzaakt door de Feathering-ziekte, maar met een arsenaal aan wapens en spreuken vecht ze terug.